На 11 юли тази година Белла България АД закупи базираното в София предприятие за колбаси Соларис АС, като сумата по сделката бе обявена за конфиденциална. По време на проведена днес визита на журналисти в придобитото предприятие Мая Герасимова, директор „Маркетинг“ на Белла България АД, обяви, че Соларис, а и цялата група в момента са в процес на внедряване на система за контрол на качеството съобразно изискванията на стандарта IFS на Асоциацията на търговците на едро в Германия (HDE) със седалище във Франкфурт. За компанията процедурата е особено важна, тъй като въпросният стандарт важи за поддоставчиците на големите вериги, членуващи в организацията, сред които е Metro. За подобни вериги хипермакети е предназначена по-голямата част от производството на Белла, като под собствената й марка се правят едва 2-3% от общата продукция. Досега освен с Metro, компанията работи успешно и с Billa, като отскоро е започнала сътрудничество и с Kaufland.
От Белла заявиха, че целта им е да удвоят производството на придобитото дружество Соларис, но не бе уточнено какво е производството в момента, нито за какъв срок се предвижда да бъде постигнато плануваното удвояване. Предстои анализ на дейността и дотогава не могат да се предоставят конкретни данни, казаха от компанията.
Не бяха предоставени и данни за инвестиционната програма на предприятието за в бъдеще, като на въпрос на Investor.bg от Белла заявиха, че не планират нови закупувания. Планира се обаче разкриването на нови работни места в Соларис, които ще бъдат около 60. Ще бъдат увеличени и директните доставки не само до големите, но и до по-малките български градове.
Белла притежава сертификат за износ на продуктите си в страните от ЕС. Но за момента няма планове за излизане на външния пазар за предлагането на месните си продукти. „Едно евентуално предлагане на български месни продукти на международния пазар – като собствена марка, би била една доста голяма инвестиция за компанията, най-вече в областта на маркетинга“, заяви маркетинговият директор Мая Герасимова. За момента Белла ще се съсредоточи на българския пазар с цел да задоволи изцяло нуждите на българските потребители.
За направата на висококачествени продукти, като филето например, се използва изцяло българско месо, уточниха от компанията. Но за малотрайните продукти, за които е необходимо говеждо месо, се налага внос от чужбина, главно от Бразилия, тъй като според Белла в страната има липса на говеждо месо.