Делегацията на Европейската комисия одобри “късата листа” от 7 фирми/консорциума за контрола на проектирането и надзора на строителството при изграждането на втория мост над р. Дунав, съобщиха от Министерство на транспорта.
За осъществяването на контрол на проектирането и надзор на строителството при изграждането на моста ще се състезават:
1.COWI A/S
2.Faber Maunsell LTD; Louis Berger SAS; Ove Arup&Partners Ltd; Tecnica Y Proyectos S.A.
3.INGEROP; HIGH-POINT RENDEL
4.Mott MacDonald Limited
5.SETEC TPI; CONSULGAL; DENCO; DIKRIL CONSULT
6.Tony Gee and Partners (TGP); White Young green Consulting Ltd. (WYGC); PLANET S.A.; WYG International (formerly IMC Consulting)
7.WSP Group; Hill International; Italferr; Tecnic.
Тръжното досие е изпратено до седемте участници на 7 юли 2006 г. Срокът за подаване на офертите е 17 часа на 4 септември 2006 г. Предвидена е разяснителна среща за участниците на 4 август 2006 г. в Министерството на транспорта. Оценителната комисия ще започне работа на 5 септември 2006 г.
Договорът с победителя в търга ще бъде сключен до края на настоящата година. Избраният консултант ще провери и съгласува техническия проект, изготвен от изпълнителя на моста и ще осъществява строителен надзор по време на изпълнението.
Максималната стойност на договора е 7 млн. евро и е с продължителност 51 месеца, които включват мобилизационен период от един месец, 38 месеца за изпълнение (проектиране и строителство) на моста и 12 месеца гаранционен период.
Проектът за “Изграждане на нов комбиниран (пътен и железопътен) мост на река Дунав при градовете Видин (България) – Калафат (Румъния)” е на обща стойност 236 млн. евро, от които 226 млн. евро са за строителните работи, а 10 млн. - за предпроектни проучвания, проектиране и консултантска помощ.
Проектът е подкрепен финансово от програмите ФАР и ИСПА на Европейския съюз, Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), Кредитната институция за възстановяване на Федерална република Германия (KfW), Френската агенция за развитие (AFD) и държавния бюджет на България.