IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

КЗК даде зелена светлина за сделката с Бояна при три условия

“Ню Имидж“ се задължава за срок от пет години да запази правата върху павилионните площи на Киноцентъра, използвани преди концентрацията

12:40 | 06.07.06 г.
Автор - снимка
Създател
КЗК даде зелена светлина за сделката с Бояна при три условия

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) даде разрешение за продажбата на 95% от капитала на “Бояна Филм” ЕАД на “Ню Имидж България” ЕООД. От комисията обаче съобщиха, че за това е нужно да са изпълнени три условия.

За период от пет години нито едното, нито другото дружество ще могат да кандидатстват за държавно подпомагане по смисъла на глава пета от Закона за филмовата индустрия.

Второто условие е за срок от пет години “Ню Имидж“ да запази правата, които притежава върху павилионните площи, използвани преди концентрацията. Освен това павилионните площи, с които “Бояна Филм” разполага към настоящия момент, както и тези, които предстои да бъдат изградени в изпълнение на инвестиционната програма, трябва да бъдат предоставяни и на други продуценти при пазарни условия.

Третото условие за осъществяване на продажбата е купувачът да изпълни поетите ангажименти в инвестиционния план към договора за приватизационна продажба на акции в обема и сроковете, посочени от него.

Ню Имидж“ се задължава в края на всяка календарна година да предоставя на Комисията за защита на конкуренцията информация и доказателства относно изпълнението на тези условия, както и за окончателното реализиране на инвестиционния план.

При неизпълнение на третото условие КЗК разполага с право да отмени даденото разрешение за концентрация.

От комисията считат, че предстоящата сделка ще засили господстващото положение на страните. Проведеното проучване обаче показва, че като резултат от сливането се очакват редица положителни ефекти.

На първо място при реализацията на декларираните от “Ню Имидж България” инвестиции ще бъде стабилизирано финансовото положение на “Бояна Филм”. Това ще укрепи позициите на дружеството на българския и ще засили конкурентността му на международния пазар.

Реалистично е да се очаква, че изграждането на допълнителни павилиони, модернизирането на оборудването и техниката, както и цялостното подобряване на инфраструктурата ще доведе до увеличаване на работните места както за обслужващ персонал, така и за висококвалифицирани служители.

Не е без значение и планираното от “Ню Имидж България” съдействие за развитието на българското киноизкуство, чрез различни форми на подпомагане и обучение на всички групи кинодейци, подчертават от КЗК.

АП официално одобри двустранно парафирания проект на договор за продажбата на „Бояна филм“ на 16 януари тази година. В капитала на дружеството са включени 302 хил. кв. м земя в Бояна, 14 хил. кв. м сграден фонд, пет почивни бази, три апартамента, осветителна, снимачна и звукозаписна техника и др. Киноцентърът няма кредити и задължения, а дружеството за девета поредна година реализира печалба, като резултатът за миналата година е 192 хил. лв.

Купувачът за компанията бе избран през юни 2005 г. Предложена бе цена от 12,224 млн. лв. за 446 426 броя акции, представляващи 95% от капитала, и инвестиции в размер на 30,511 млн. лв. Според условията на конкурса 30% от капитала на “Бояна филм” ЕАД са включени в списъка на търговските дружества с държавно участие в капитала при приватизацията, на които се допуска плащане с непарични платежни средства.

По време на преговорите около сделката Министерството на културата направи промяна в предварителния договор, които задължават купувача да запази предмета на дейност и земята на Бояна филм за 20 години. „Ню Имидж“ прие условията, като заяви, че те не противоречат на плановете й за развитие на дружеството.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:02 | 22.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още