IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Пет пъти повече сигнали за нарушения подават потребителите

Съобщава се за над 100 нарушения на ден; вече се приемат сигнали и от туристите в морските ни курорти

12:11 | 15.06.06 г.
Автор - снимка
Създател
Пет пъти повече сигнали за нарушения подават потребителите

От началото на тази седмица Комисията за защита на потребителите (КЗП)отчита пет пъти повече подадени сигнали за нарушения. Оплакванията на гражданите за различни по вид забелязани нередности вече достигат до над 100 на ден, съобщиха от комисията за Investor.bg.

Повишеният интерес към нас показва, че българският потребител увеличава доверието си в органите, които защитават интересите му. Научава се също така все по-често да държи на правата си“, коментираха от пресцентъра на институцията.

От няколко седмици комисията провежда инициатива за временни приемни, които се откриват всеки петък в различни търговски обекти в София, Варна, Бургас и Пловдив. Част от сигналите имат отношение към други институции, но комисията веднага ги препраща на съответния адрес, което е една от функциите й.

Сред най-често срещаните нарушения са обявяването на заблуждаващи промоции и намаления в даден магазин, в който се оказва, че намалени са само даден вид продукти. Нередности има и при надписите на етикетите, като например не се посочва произходът на стоката, производителят или пък липсва информация на български език. За нередности от този тип предвидените глоби са в размер на между 300 и 1500 лв., обясниха от комисията.

Експерти на институцията ще дават консултации на клиентите на магазини от големи търговски вериги до края на месец юли. Основната цел е потребителите да научат правата си, да изискват и получават информация, защитавайки икономическите си интереси.

Вече работят и откритите приемни на КЗП по Черноморието във Варна, Бургас, Созопол и курортите „Златни пясъци” и „Слънчев бряг”. В тях туристите получават информация и съдействие за обезпечаването на правата им като потребители на туристически продукти и услуги. В ход са и серия обучителни семинари с фирми и сдружения по запознаване с правата на потребителите и задълженията на търговците по спазване на тези права.

В петък, 16 юни, в рамките на мероприятието на комисията, временни открити приемни ще има в търговските обекти на „Зора” в София (Младост I, бул. „Андрей Сахаров” 20) и Бургас, в два магазина „Пикадили” във Варна (в центъра и на бул. „Владислав Варненчик” 268) и в „Техномаркет” в Пловдив (бул. „6-и септември” 231).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:52 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още