IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Пивоварите загряха за Световното по футбол с увеличени продажби

“Загорка” и “Каменица” почти изравниха пазарния си дял

17:09 | 14.06.06 г.
Автор - снимка
Създател
Пивоварите загряха за Световното по футбол с увеличени продажби

Засилената рекламна кампания на пивоварните компании преди Световното първенство по футбол даде вече резултат, като продажбите на бира от страна на членовете на Съюза но пивоварите в България достигнаха 1,655 млн. хектолитра за петте месеца на тази година, с над 16 на сто повече от същия период на миналата година. Така, за разлика от миналата година, когато по това време продажбите изоставаха спрямо съответния период на предходната година, сега има голям ръст.

Според представители на дружествата от пивоварния бранш основна предпоставка за добрите резултати, освен рекламата и доброто качество на продавания продукт, си остава климатичната обстановка. Топлото време през май е предразположило хората да пият повече бира както в заведенията, така и в къщи.

Сериозният ръст в продажбите се очаква обаче през юни, защото почти през целия месец ще има мачове от Световното първенство по футбол в Германия. Както в повечето страни по света, така и в България гледането на футболен мач се съчетава най-често с консумация на пиво, и то в по-голямо от обикновеното количество. По този показател се очакват и добри резултати през юли освен заради последните и най-напрегнати срещи от световното, и заради по-топлото време.

Само през май Съюзът на пивоварите отчита продажби на 535 574 хектолитра бира, или ръст от 19,72 на сто на месечна база. В тези продажби, както и в продажбите за целия период, не влизат данните от “Леденика и ММ”. Обикновено от съюза отчитат общото потребление на бира в страната само на годишна база, а за отделните месеци и периоди преди края на годината се дават данни само за членове на съюза.

“Загорка” и “Каменица” почти изравниха пазарния си дял, като за петмесечния период пивоварната от Стара Загора има лека преднина с продадени общо 541 992 хектолитра бира, докато при “Каменица” продажбите са за 541 495 хектолитра. Двете компании постоянно се редуват на първото място по продажби. Само за май водач по този показател е пловдивската пивоварна компания с продадени 174 743 хектолитра бира, а на “Загорка” са 173 685 хектолитра.

Двете компании успяват в последните години да реализират добри резултати благодарение на съчетанието на големите си капацитетни възможности с опита в бранша на чуждите си акционери. “Загорка” е собственост на дружеството “Брюинвест”, което е с акционери “Хайнекен” и гръцката “Кока Кола Ботлинг къмпани”. В “Каменица” основен акционер е световният пивоварен концерн ИнБев.

Продажбите на третата медународна компания от този бранш у нас - “Карлсберг България” (с основен акционер “Карлсберг”), за периода януари – май са 367 359 хектолитра, а само за май компанията е продала 112 843 хектолитра бира.

Останалите компании са с по-малки продажби, като за “Болярка-ВТ” те са 168 187 хектолитра за петте месеца, “Ломско пиво” е с продадени 27 820 хектолитра, а “Агрима” - с 8146 хектолитра.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:38 | 28.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още