През последните пет години най-големият български производител на плочки и гранитогрес – KAI Group, е инвестирал 20 млн. лв. в нови продукти, обяви на пресконференция Захари Бочев, изпълнителен директор на компанията. KAI Group обединява заводите “Хан Аспарух”, Исперих,“Хан Омуртаг”, Шумен и „Изида“, Елин Пелин.
Бочев също така уточни, че в рамките на 2008 г. предстоят нови инвестиции в завода „Изида“, които ще са в рамките на 6 млн. лв., и ще послужат за разкриване на нова производствена линия за гранитогрес и плочки.
От ръководството на компанията също така обмислят стъпването на румънския пазар, като не се предвижда това да стане чрез закупуване на съществуващ завод, а чрез инвестиция на зелено.
Собствениците на KAI Group представиха новите си фаянсови плочки с размери 25/40 см и 25/33 см и новият тип неглазиран гранитогрес, наречен "Сол и пипер".
Българският гранитогрес се продава между 11,30 лв. и 15.00 лв. без ДДС. По данни на компанията пазарът на фаянсови плочки и гранитогрес в България възлиза на около 12-13 милиона квадратни метра. От тях 25-30 на сто се падат на гранитогреса.
Спас Шопов от централното ръководство на KAI заяви, че пазарният дял на компанията е 40-50%, като с новите продукти се очаква да достигне 55-60%.
В момента в трите дружества на групата работят над 1400 човека, като средната им работна заплата е 400 лв. Оборотът на компанията за миналата година е 65 млн. лв., като за тази очакванията са той да нарасне с 20%.
Общият производствен капацитет на KAI Group е над 15 млн. кв. м. подови и стенни плочки и гранитогрес годишно, като приблизително 50% от продукцията се изнася за 17 европейски държави сред които Великобритания, Франция и скандинавските страни.
„Хан Аспарух“, Исперих е първото дружество на компанията в групата, като миналата година закупуват акции и вече притежават 98% от „Хан Аспарух“. Изида 1894 г. ЕООД придобиват през май месец миналата година.