IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

През април в България са продадени 3161 нови автомобила

За цялата 2005 бяха продадени общо 35 хил. нови автомобила, а при запазване на ръста от първите четири месеца на тази година, общите продажби за 12 месеца ще преминат 42 хил. броя

12:47 | 13.05.06 г.
Автор - снимка
Създател
През април в България са продадени 3161 нови автомобила

Продадените през април в страната нови леки и лекотоварни автомобили са 3161, показват данните на Съюза на вносителите на автомобили в България. Това представлява повишение от почти 20 на сто в сравнение със същия месец на 2005 г. Бройката на продадените нови автомобили за месеца обаче не е окончателна, защото в нея не са включени продажбите на някои вносители, които не предоставят данни на съюза.

Общо за първите четири месеца на тази година са продадени 11 884 нови автомобила, с 26,94% повече в сравнение с продадените 9362 автомобила за същия период на миналата година. Големият ръст показва, че все повече компании и граждани имат възможност да купят нов автомобил, като все още преобладаващи са корпоративните покупки. Очакванията на експертите в този бранш са с повишаването на доходите на гражданите в следващите години още повече да се увеличат покупките на нови автомобили от части лица. При евентуалното приемане на някои предложения за промяна на законодателството, които ще позволят да се връща данък добавена стойност при покупките на всички нови автомобили, също ще увеличат продажбите.

За цялата минала година бяха продадени общо 35 хиляди нови автомобила, а при запазване на ръста от първите четири месеца на тази година, общите продажби за 12 месеца ще преминат 42 000 бройки.

За първите четири месеца на тази година са продадени 369 камиони и 11 автобуса, докато за същия период на миналата година са били продадени общо 231 бройки. Повече от половината от продажбите се падат на вносителите на марката камионите Ивеко, следвани от Мерцедес. Почти всички продадени за периода автобуси са Исузу.

При леките автомобили през тази година новият водач Форд запазва лидерската си позиция с 1405 бройки за четири месеца, което му отрежда 11,82 на сто пазарен дял сред членовете на Съюза на вносителите на автомобили в България. Предимството на тази марка продължава да бъде основно в продажбите на автомобили от класовете SV и MV (лекотоварни автомобили, използвани предимно от малки и средни фирми).

Лидерът от предишните пет години – Пежо, засега поддържа втората си позиция с продажби на 1307 автомобила (11 на сто пазарен дял), но при вносителя на тази марка се забелязва отстъпление в сравнение със същия период на миналата година, когато са били продадени 1602 автомобила (17,11%).

Големият брой вносители на Опел (общо осем) са успели да направят продажби на 1104 нови автомобила от тази марка, което им дава пазарен дял от 9,29 на сто за четиримесечния период на тази година. Плътно зад тях е вносителят на Тойота с продадени 1097 автомобила (9,23%), който успява в последните години да поддържа доста добър ръст на увеличение на продажбите.

В класацията следват марките Шкода с продажби на 891 автомобила и Ситроен с 863 бройки. Продължава и все по-сериозното навлизане на Дачия на българския пазар, като атрактивните цени на този автомобил са допринесли за продажбата на 613 броя за четири месеца, малко по-малко от Рено (630 автомобила). Преди тези две марки е Фолксваген със 785 продадени нови автомобила.

През тази година се забелязва спад в продажбите на мотоциклети, като за четири месеца в страната са продадени 72 бройки, в сравнение с 219 за същия период на миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:52 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още