Върховният административен съд (ВАС) остави в сила решение на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), с което КЗК е наложила имуществена санкция в размер на 100 000 лв. на “Загорка” АД, Стара Загора за извършено нарушение от Закона за защита на конкуренцията.
Компанията е санкционирана от КЗК за организираната рекламна игра “Български отбор на финала на Шампионската лига! Влезте в единайсеторката на “Амстел”, която ще гледа финала на живо”, проведена в периода 10.03-20.05.2003 г. с награди –11 организирани пътувания за финала на Шампионската лига, включващи пътни разходи, тридневен престой в Манчестър и билет за мача; 3 системи за домашно кино; футболни шапки.
В изводите на КЗК и на решаващия съд е констатирано, че независимо от това, че участието в играта не е свързано с покупка на бира, събирането на капачки от бира задължително предполага покупка на продуктите на “Загорка” АД.
По този начин търсенето на продукта се обуславя от допълнителни, непазарни по своя характер фактори и съзнанието на потребителя се измества от реалните му нужди към възможността да спечели обещаната награда, което не е присъщо на нормалния пазарен обмен, уточняват от комисията.
По този начин търсенето на продукта се обуславя от допълнителни, непазарни по своя характер фактори и съзнанието на потребителя се измества от реалните му нужди към възможността да спечели обещаната награда, което не е присъщо на нормалния пазарен обмен, уточняват от комисията.
Това обстоятелство, както и фактът, че стойността на две от предлаганите награди значително надвишава стойността на промоционалния продукт, е в противоречие с добросъвестната търговска практика и представлява форма на нелоялна конкуренция, заявяват още от КЗК.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.