От последните няколко години нашата цел е да имаме по-сериозно присъствие на руския пазар, като освен към Русия, сме се насочили и към Украйна, тъй като това са пазари в развитие с голямо потенциал, заяви за Investor.bg Васил Кънев – бизнес лидер на Американ Стандарт (притежаваща "Идеал Стандарт-Видима" АД и "Идеал Стандарт България" АД) за Източна Европа.
„Това е насоката на Идеал Стандарт Европа, не само като насока в Източна Европа, тъй като имаме един голям пазарен дял над 50% във водещи страни като Италия, Англия и е съвсем естествено сега да имаме една нова цел - Източна Европа и конкретно Русия и бившите съветски страни“, допълни Кънев.
По думите му в България пазарният дял на компанията е между 60 и 80%.
Относно продажбите за миналата година Кънев не предостави конкретни цифри, но обясни, че предвид леката стагнация на пазара в Западна Европа, ръст от 2-3% се счита за едно добро представяне, с което Идеал Стандарт също може да се похвали. В Източна Европа растежът е 20%.
Над 20% от изделията на компанията ще бъдат обновени през тази година на европейския пазар. Специално за Източна Европа Идеал Стандарт има над 23 нови продукта, с което компанията смята да запази лидерското си място на пазара.
На официална церемония през миналата седмица Идеал Стандарт връчи наградите в конкурса си „Ideal Standard Баня на 2005”. Специален гост на събитието беше Ахим Пол – водещ дизайнер от дизайнерска бюро „Артефакт”, Германия.
По време на пресконференция за медиите той разкри модните тенденции в банята. „В момента сме в много силна тенденция на минимализъм. Смятаме обаче, че тази тенденция е лишена от живот и в нея няма емоция. Ние концентрираме нещата върху простотата, включваща и емоция“. Пол отчете и стремежа за все повече електроника в банята, но не го открои като отделна тенденция.
За първи път тази година, поради големия интерес за участие, конкурсът на Идеал Стандарт се реализира като самостоятелно събитие. Две поредни години той се провежда в рамките на конкурса “Интериор на годината”. Конкурсът има две категории – „Семейна баня” и „Бизнес и хотелска баня”. За първи път беше присъдена „Награда на публиката”.
В категория „Семейна баня” журито награди Ети Тодорова от София, а в категория „Хотелска и бизнес баня” - Хотел „Европа” – гр. Хасково. Победителите в двете категории заминават на петдневна ваканция за двама в Мексико.
В категорията „Награда на публиката” приза получиха Димитър Козалиев за неговата „Семейна баня” и отново Хотел „Европа” – Хасково за хотелска и бизнес баня.
Участващите проекти бяха оценени от изявени професионалисти в областта на дизайна и естетиката – Васил Кънев – бизнес лидер на Ideal Standard за Източна Европа, Ахим Пол – водещ дизайнер в „Артефакт”, арх. Атанас Панов, проф. Валентин Старчев – скулптор, и Адрияна Петкова – издател на списание „Интериорен и строителен салон”.