IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Дружество на Каолин взе концесията на Фериботен терминал Силистра

Останалите кандидати за терминала бяха „Фериботен комплекс Силистра-Кълъраш-България“ АД и „Химимпорт“ АД

17:54 | 03.02.06 г.
Автор - снимка
Създател
Дружество на Каолин взе концесията на Фериботен терминал Силистра

Министърът на транспорта Петър Мутафчиев и изпълнителният директор на „Минерал ин” ЕАД Любомир Евстатиев подписаха днес договора за предоставянето на концесия на Фериботен терминал Силистра, съобщиха от Министерство на транспорта. Едноличен собственик на „Минерал ин” е „Каолин” АД, Сеново.

Останалите кандидати за терминала бяха „Фериботен комплекс Силистра-Кълъраш-България“ АД и „Химимпорт“ АД.

Фериботният терминал Силистра е териториално обособена зона от Пристанище за обществен транспорт с национално значение Русе – обект – публична държавна собственост, част от който ще бъде изграден от и със средства на концесионера.

По думите на министър Мутафчиев това е първата концесия в България, която се осъществява на принципа „построй, оперирай и предай“. Проектът за изграждането на нов фериботен терминал на р. Дунав със средства на държавата и частен капитал е и първият по рода си проект, осъществен в нашата страна.

Срокът на концесията е 35 години, като през този период концесионерът трябва да инвестира не по-малко от 5,5 млн. лв. Инвестициите, които трябва да бъдат вложени в пристанищния комплекс още през първата година на срока на концесията, са в размер на 4,24 млн. лв.

Дружеството трябва да изгради фериботното съоръжение в рамките на 12 месеца от датата на влизане в сила на концесионния договор.

“Минерал ин” ЕАД ще плати на държавата еднократно концесионно възнаграждение в размер на 77 хил. лв., от което ще се приспадне внесеният депозит за участие в конкурса от 25 хил. лева.

Дружеството ще плаща и фиксирана част на годишното концесионно възнаграждение в размер на 40 хил. евро след изграждане на пристанищното съоръжение, независимо от финансовите резултати. Годишното концесионно възнаграждение ще се индексира на всеки пет години от срока на концесия с индекса на потребителските цени с натрупване.

Променливата част на годишното концесионно възнаграждение ще е или 33 на сто от нарастването на общия размер на брутните приходи за текущата година, или коефициент, измерен като евро за транспортна единица в размер на 3,608 евро/транспортна единица, умножен по нарастването на годишния трафик, спрямо определения за базов годишен трафик в размер на 35 000 транспортни единици. 

Свързани компании:

Каолин АД - облигации(BKAO)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:10 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още