IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

ВАС потвърди, че Copenhagen Airports не може да вземе морските летища

18:47 | 27.01.06 г.
Автор - снимка
Създател
ВАС потвърди, че Copenhagen Airports не може да вземе морските летища

Петчленен състав на Върховния административен съд (ВАС) остави в сила решение на тричленен състав на съда от 20 октомври 2005 г. С атакувания съдебен акт бе отменено решение на Министерския съвет (МС) за определяне на Copenhagen Airports A/S участник, спечелил конкурса за концесионер на летищата във Варна и Бургас. Решението е окончателно и не подлежи на обжалване.

Copenhagen Airports A/S управлява най-голямото скандинавско летище - Копенхаген, което през последните четири години бе избирано за най-добро летище в Европа. Освен това компанията е стратегически партньор и акционер в девет летища в Мексико, едно във Великобритания и едно в Китай. По данни на Copenhagen Airports A/S обслужваните пътници на година са над 45 милиона, а от началото на 1998 г. са инвестирани 258 млн. евро в международни проекти.

Компанията бе избрана за концесионер от МС на 8 април 2005 г., като предложи инвестиции от 526 млн. евро. Консорциумът между "Фрапорт" и "БМ Стар" обаче подаде жалба пред ВАС за отмяна на решението.

Сега съдът връща делото на Министерския съвет, който трябва да прецени, като се съобрази и с представените по делото доказателства, допустимо ли е участието на всички кандидати в провеждания конкурс. Министерският съвет следва да изпълни и задължителните указания по приложение на материалния закон, дадени в решението.

Петчленният съдебен състав приема за правилен извода на тричленния състав, че конкурсната комисия е допуснала до участие кандидат, който не отговаря на конкурсните критерии – “опит на кандидата не по-малко от две години през последните 5 години в дейности по управление и експлоатация на: поне две летища, всяко с пътникопоток не по-малък от 2 млн. пътници годишно; поне едно летище с пътникопоток, надхвърлящ 5 млн. пътници общо за една година и летища поне в две различни държави”, както и “успешно реализирани през последните 5 години от кандидата инвестиционни проекти в летища, надхвърлящи 100 млн. евро”.

Според съда решението на МС е взето и в нарушение на чл. 30, ал. 2 от Правилника за прилагане на Закона за концесиите - липсва самостоятелна преценка на изложените в доклада на комисията обстоятелства и факти и направените предложения.  

След произнасянето на решението от консорциума между Фрапорт и “БМ Стар” изразиха своето задоволство, като добавиха, че са готови незабавно да започнат преговори и да подпишат съществуващото концесионно споразумение, „веднага щом Министерският съвет вземе решение за това“.

Оттам потвърдиха, че имат възможности и желание да започнат незабавни инвестиции, за да се подобрят условията на летищата във Варна и Бургас още преди този сезон.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:43 | 20.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още