IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Бизнесът поиска Южната дъга на Околовръстното да стане национален приоритет

Пътната отсечка е с един от най-високите трафици в страната - 21 055 автомобила за денонощие

16:45 | 12.01.06 г.
Автор - снимка
Създател
Бизнесът поиска Южната дъга на Околовръстното да стане национален приоритет

Изграждането на Южната дъга на Околовръстния път е проект от огромно значение, който трябва да бъде завършен колкото е възможно по-скоро. Около тази позиция се обединиха представители на Българската стопанска камара (БСК), които на 16 януари официално ще представят своята „Концепция за развитието на транспортната инфраструктура на Р България в периода 2006 – 2015 г.”

От камарата искат проектът да бъде утвърден като “национален приоритет” с цел да се ползват всички законови облекчения за бързо завършване на отчуждителните процедури, както и да се възстановят преговорите с Европейската комисия и Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) за осигуряване на изгодно финансиране на проекта.

Проектът има дълга история и е съпътстван от непрекъснати спорове и прехвърляне на отговорности между Министерството на регионалното развитие и благоустройството, Столичната община и областната администрация.

При осигурен финансов пакет на обща стойност от 40 млн. евро, от които 25 млн. евро договорени с ЕИБ, в нарушение на всички национални и местни програми, проектът все още не е реализиран, подчертават представители на българския бизнес.

Обектът е с ключово значение за град София и неговите квартали (Драгалевци, Симеоново, Бистрица, Бояна и други), пътната отсечка е с един от най-високите трафици в страната - 21 055 автомобила за денонощие. За сравнение, най-високият трафик, регистриран по автомагистрала “Тракия”, е 16 928 автомобила за денонощие, а по автомагистрала “Хемус” – 14 507 автомобила за денонощие.

Според БСК в резултат на закъснението на строителството сега изграждането на южната дъга на Околовръстното ще струва значително по-скъпо, особено като се има предвид влиянието на цените, заложени за строителството на автомагистрала “Тракия”, както и безразборното застрояване на терени в съседство с пътното трасе.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:57 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още