Фикосота Синтез, Монбат и Диел Спорт получиха наградите от конкурса „Родното е модно” за произведени в България стоки, които успешно са се наложили или “пробили” на международните пазари. Церемонията по награждаването с наградата „Златен компас” за отлична ориентация на международните пазари се състоя в столичния хотел „Шератон”.
В периода 5-13 декември в Българската стопанска камара постъпиха 26 предложения за номинации, от които жури, включващо представители на БСК, БТПП и СРБ, одобри следните фирми:
В категория „Потребителски стоки”:
„Арома” АД – козметични продукти;
„Идеал стандарт” АД – санитарно оборудване;
„Фикосота Синтез” ООД – перилни препарати;
В категория „Индустриални стоки”:
„КЕТ” АД – модулни електроинсталационни изделия;
„Монбат” АД – акумулатори;
„Приста ойл” АД – смазочни масла, собственик на Монбат;
Номинациите в третата категория бяха направени от жури, включващо представители на Съюза на издателите в България и Съюза на българските национални електронни медии. Номинираните фирми са следните:
„Арома” АД – козметични продукти;
„Диел Спорт”АД – спортни облекла;
„Идеал стандарт” АД – санитарно оборудване.
Кампанията "Родното е модно" започна в края на април 2005 г. и е част от усилията на Министерство на финансите за стимулиране на българското производство, водещо до повишаване на приходите на хората и хазната, до подобряване на платежния баланс и повишаване на заетостта и жизнения стандарт.