IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

10 факти и цифри, които си заслужава да знаем за Lidl

Иновативността е в ДНК-то на Лидл България и превръща компанията в естествен лидер на пазара, който движи развитието на целия сектор напред

08:33 | 26.10.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Илюстрация: Лидл&nbsp;</em></p>

Илюстрация: Лидл 

1.     25 ноември 2010 - Търговската революция: 14 магазина на веригата отварят врати едновременно в 11 града на 25 ноември 2010 година. Това е безпрецедентна за времето си практика, не само за България, която влиза в историята с дълги опашки от сутринта и огромния медиен интерес. Днес веригата има 104 магазина в 49 града на страната, а за компанията работят над 3000 служители.

2.     За 10 години Лидл България доказа, че качеството и цената не са в противоречие. В основата на различния модел, който Lidl предлага, стъпвайки на българския пазар, стои убеждението, че високото качество не само може, но и трябва да бъде масово достъпно. Вероятно много от клиентите си задават въпроса как всъщност и доколко е възможно да получават високо качество на достъпна цена и дали не става въпрос за маркетингов трик? Отговорът е по немски точен и изключително кратък – стратегия, собствените марки, ефикасни процеси и много труд. Веригата има най-голям дял собствени марки в портфолиото си, което дава възможност на компанията да участва пряко и да контролира целия цикъл на производство и доставка - от избора на суровини до поставянето на продуктите на щандовете. Това позволява да се постигне максимална оптимизация на всички процеси – производствени, логистични и мн. др., а спестените от оптимизацията пари да се върнат към крайния клиент под формата на по-ниска цена за по-високо качество.

3.     Иновации в хранителна верига – мисията възможна. Лидл е пионер в много направления на бизнеса, не само в производството, но и в процесите, логистиката, работодателските практики и маркетинг комуникациите. Веригата е първата с телевизионна реклама у нас, като поставя началото на силното присъствие на ритейл сектора сред рекламодателите през последните години. Компанията стартира тематичните седмици, които се превръщат в нейна запазена марка. Лидл отново е първата верига, която въвежда електронно отчитане на работното време до минута.

Примерите са стотици, а това, което е още по-важно е, че повечето от нововъведенията Лидл осъществява в тясно партньорство с местните производители и доставчици. Заедно с тях се разработват и въвеждат  продуктови иновации като колбаси без влагане на механично отделено месо във всички собствени марки – както във високия, така и в ниския ценови клас, което води до трайно намаляване на използването на подобрители и сгъстители. Следва Clean Label – иновативна серия колбаси без изкуствени консерванти, оцветители и овкусители, а серията „Родна стряха“ е първата продуктова линия от качествени продукти, изцяло от български производители. Тя включва  включва също и автентични български рецепти, като ги въвежда в масово производство
.
Иновативността е в ДНК-то на Лидл България и превръща компанията в естествен лидер на пазара, който движи развитието на целия сектор напред.

4.     Мода в супермаркета. Лидл доказа, че и това е възможно. Тя е първата верига, която отвори врати на модата в супермаркета. Компанията предлага висококачествен текстил под няколко собствени марки за цялото семейство – бебешките и детски дрехи, мъжки и дамски предложения, както и текстил за дома – всички с гаранция за качество от независимия експерт в текстилната промишленост – институтът Хоенщайн. Веригата е инициатор и на първата за пазара колаборация на собствена марка текстил Esmara с популярно лице от модните подиуми – Хайди Клум.

5.     Магазин и склад от ново поколение. През 2016 г. Lidl открива първия си у нас магазин по нова концепция с фокус върху енергийната ефективност и опазването на околната среда. С нея компанията получава възмoжнo нaй-виcoĸoтo нивo нa мeждyнapoдния cepтифиĸaт ВRЕЕАМ – “Изĸлючитeлнo”. През 2017 г. компанията открива и втора логистична база – в с. Кабиле, Ямбол – единствената в страната, сертифицирана по стандарта BREEAM, ниво „Отлично“, на проектно ниво. Сертификатът е доказателство за високата енергийна ефективност, повишени екологични норми и технологични иновации, допринасящи за изключителната устойчивост и функционалност на базата.

6.     Първата търговска верига, която обяви публично заплатите на касиер-продавачите – иновативен подход за страната и сектора за подбор на хора с кампания, която съчетава HR практики с рекламна комуникация, и в която директно се назовава стартовата заплата на касиер-продавачите. Кампанията и обявената заплата отвориха поле за широка дискусия за нивата на заплащане на пазара на труда в България – още едно доказателство за това, че естествените лидери са тези, които движат процесите.



7.     Над 1 млрд. лева за 10 години е общият размер на инвестиците на компанията в България. Извън тях са данъците – над 100 млн. лева за последните 5 години. Паралелно с това, Лидл оказва и косвен икономически ефект върху други сектори през инвестициите си във външни услуги - маркетинг, ИТ, ремонтни и транспортни дейности, охрана, правни и други. С българските производители компанията работи още от стъпването си на пазара и то без налагане на никакви такси.  Тогава започва партньорство с 80, днес вече работи с повече от 200 български производители.

8.     Над 40 млн. лв. е износът на български стоки в европейската мрежа на Lidl през 2019 г., което е с 33% повече от предходната. Всяка година растат оборотите на българските производители не само в магазините на Lidl в страната, но и в чужбина.

9.     Над 350 млн. лева  е оборотът на стоки от български производители в българската мрежа на Лидл само за 2019 г., което е равно на 67% от всичките разходи на компанията за продукти.

10.     Над 5 милиона лева влага Лидл България в каузи за 10-те години от стъпването си на българския пазар. Визията на Лидл  по отношение на каузите, зад които застава е ясна - с всичко, което прави - от продуктите, които предлага, през инициативите, които подкрепя до отношенията с хората и позицията си в обществото - компанията се стреми да променя живота към по-добро.  Само с „Ти и Lidl за по-добър живот“ – най-голямата социално отговорна инициатива на Лидл България, компанията достигнала до над 25 000 преки и около 150 000 непреки ползватели на проектите, реализирани в рамките на инициативата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:03 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още