Общото количество бира, реализиранo на българския пазар от членовете на съюза на пивоварите в България през ноември, е 185 327 хектолитра, съобщиха за Investor.bg от съюза. Данните показват, че в сравнение с октомври, когато са продадени 261 990 хектолитра, реализацията на бира е паднала с 29,3 на сто.
Това е поредният спад на консумацията на бира в студените месеци. В България традиционно се пие повече бира през лятото, а консумацията спада през зимата. Дори и пускането на тъмна бира от голяма част от компаниите не помага за по-голяма консумация. Реализацията през този ноември е по-слаба дори от същия месец на миналата година, когато са продадени 209 730 хектолитра.
За 11 месеца по данни на съюза неговите членове са продали общо 3,953 млн. хектолитра бира, което е с 0,92% повече от същия период на миналата година (3,917 млн. хектолитра). Очакванията на експертите са тази разлика да се запази и в края на тази година.
Съществува вероятност данните за общото потребление на пиво в страната да бъдат доста по-различни, защото от “Леденика и ММ” и “Пивоварна София” не предоставят данни на съюза на пивоварите.
През ноември най-големи продажби са реализирани от „Каменица” - 68 827 хектолитра, „Загорка” - 64 373 хектолитра, и „Карлсберг България” - 29 943 хектолитра. Пивоварните се подреждат в същия ред и по отношение на реализацията за 11-те месеца на годината.