IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Продажбите на Карлсберг България нарастват с до 7% през 2005 г.

Обновеното Пиринско, което е с нова бутилка и дизаин на етикета ще се появи в търговските мрежи на страната до 10 дни, като вече се продава в Благоевград и Пиринския регион

14:46 | 30.11.05 г.
Александър Грънчаров
Александър Грънчаров

Очакваме за цялата година продажбите ни да бъдат с 5-7% повече от миналата година, а пазарният ни дял да е 19-20%, каза на пресконференция днес изпълнителният директор на "Карлсберг България" Александър Грънчаров. За Investor.bg той уточни, че от началото на годината до момента компанията е продала 810 хектолитра бира. "Това е много добро постижение на фона на почти константния бирен пазар в страната тази година като цяло, дължащ се основно на студеното лято," допълни Грънчаров.

Carlsberg Breweries навлезе на българския пазар през 2002 г. със закупуването на заводите Шуменско пиво и Пиринско пиво. В началото инвестициите бяха насочени в Шуменско, но през 2005 г. инвестициите в по-голямата си част са към Пиринско и дори настоящата година може да се определи като годината на Пиринско,“ каза още Грънчаров по време на представянето на обновеното Пиринско. През следващата година компанията ще продължи да инвестира и в двете пивоварни, уточни той.

Обновеното Пиринско, което е с нова бутилка и дизайн на етикета, ще се появи в търговските мрежи на страната до 10 дни, като вече се продава в Благоевград и Пиринския регион. Цената на половинлитровата бутилка Пиринско Светло е около 55 ст., в зависимост от мястото на продажба.

Според изпълнителния директор на Карлсберг 2005 г. може да бъде определена като годината на бум на пластмасовите бутилки, като те държат 37-40% от бирения пазар в страната.

За 2006 г. Грънчаров прогнозира над 5 на сто ръст в консумацията на бира. Увеличените продажби ще се дължат основно на по-голям очакван дял на продажбите в пластмасови бутилки и в купуването на маркови бири, произведени у нас по лиценз. "Освен това хубавото време е най-големият продавач на бира и ако лятото е топло, прогнозата за консумацията ще бъде надхвърлена," коментира още той.

"Карлсберг България" предлага на българския пазар марките "Пиринско", "Шуменско", "Туборг", и "Калрсберг". Тази година компанията инвестира над 30 млн. лв в обновяване на завода си в Благоевград.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:53 | 22.08.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още