Късата листа от фирми за проектирането и строителството на Дунав мост 2 е одобрена от Европейската комисия (ЕК), съобщиха от Министерство на транспорта. Одобрените кандидати са:
- Консорциум Bilfinger Berger A.G. и N.V. Besix S.A.
- Консорциум Bouygues Travaux Publics, Трансстрой Варна, Rizzani De Eccher
- Консорциум Ed. Zublin AG, Alpine Mayreder Bau GMBH, Eiffel Construction Metallique
- FCC Construccion S.A.
- Консорциум Hochtief Construction A.G., Obrascon Huarte Lain S.A.
- Консорциум Vinci C.G.P., Главболгарстрой АД, Мостстрой АД
Проектът за “Изграждане на нов комбиниран (пътен и железопътен) мост над река Дунав при градовете Видин (България) – Калафат (Румъния)” е един от най-големите и сложни инфраструктурни проекти, които се изпълняват от Министерството на транспорта. Той включва – проектирането и строителството на моста (пътен и железопътен) с четири пътни ленти и една железопътна линия, както и строителство на прилежащата пътна и железопътна инфраструктура. Строителството на инфраструктурата обхваща изграждането на нова товарна жп гара и 7 км нова жп линия. Необходимо е да се реконструира съществуващата пътническа гара, както и да се построят четири пътни възела на две нива.
Общата стойност на проекта е 236 млн. евро, от които 226 млн. евро са за строителни работи и 10 млн. евро са за предпроектни проучвания, проектиране и консултантска помощ.
Проектът е подкрепен финансово от програмите ФАР и ИСПА на Европейския съюз, Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), Кредитната институция за възстановяване на Федерална република Германия (KfW), Френската агенция за развитие (AFD) и държавния бюджет на Република България.
Средствата от всички финансови източници за строителството на проекта работи са осигурени. Отчуждителните процедури за мостовата площадка са приключили. Издадени са необходимите разрешителни за началото на строителните работи. Изготвени са тръжните досиета за строителство и надзора над строителството на моста, коригирани са съобразно препоръките на Делегацията на ЕК и са изпратени за одобрение. Завършен е техническият проект на прилежащата пътна и железопътна инфраструктура. Изготвени са и тръжните досиета за строителство и надзора на строителството на прилежащата инфраструктура, които са изпратени в Делегацията на ЕК за одобрение.
Предстои тръжните документи за проектирането и строителството на моста да бъдат одобрени от финансиращите институции. Съгласно процедурите на ЕК на фирмите от късата листа ще бъде изпратено своевременно одобреното тръжно досие. До края на 2005 г. ще приключат отчуждителните процедури и на прилежащата инфраструктура. Планира се договорът с избрания изпълнител на моста да бъде сключен до средата на 2006 г. Срокът за изграждането на моста е 38 месеца.
Очаква се търгът за избор на строителен надзор на моста да стартира до средата на месец ноември. Договорът за супервизия на моста ще бъде сключен до средата на 2006 г.
Планира се договорите за строителство и строителен надзор на прилежащата пътна и железопътна инфраструктура да бъдат сключени не по-рано от края на 2006 г. Прилежащата инфраструктура ще се изгражда в продължение на две години и строителството ще приключи едновременно със завършването на моста през 2009 г.