Онлайн търговията продължава стабилния си ръст в световен мащаб – всяка година с по 12%. В България цифрите са малко по-скромни – около 8% годишен ръст. Очаква се обаче през 2019 г. стойността ѝ да достигне 556 млн. евро. Това каза Ангел Ангелов, мениджър на Retargeting.biz за България, в предаването „UpDate“ с водещ Бойчо Попов.
Голяма част от онлайн търговията заемат дрехите (около 40%), които са водещ отрасъл, като след тях е електрониката, посочи Ангелов. Тенденциите са насочиха в тази посока още преди 15 години с навлизането на „умни“ решения и „умни“ устройства на пазара, добави той.
Гостът коментира и начините, които се използват за заплащане при онлайн покупки, като отбеляза, че все повече приложения се внедряват в тази насока.
„Хората у нас са малко по-скептични и предпазливи, но дебитните и кредитните карти вече доста се използват“, посочи той.
Вероятно този момент на навици ще се преодолее, смята Ангелов.
„Проблемът е по-скоро поколенчески... Когато обаче потребителят знае, че има сигурност на данните си, това нещо ще вземе превес и българинът ще започне по-лесно да използва всякакъв вид плащания онлайн“.
Гостът коментира и някои от последните тенденции при продавачите. Той отбеляза, че все повече инвестиции се правят от онлайн магазините и компаниите, занимаващи се с обработка на данни, за събирането на информация за клиентите и взимането на „умни“ решения, т.е. персонализиране на самата покупка. Той обясни и основните принципи на ретаргетирането.
„Когато един потребител влезе в онлайн магазин и прегледа дадени стоки, категории или направи избор, системата следи определени сигнали на неговото поведение. На базата на тези сигнали се правят „умни“ решения при предлагането на стоката след това“, посочи Ангелов.
Още от разговора вижте във видеото.