Пътуването е най-бързо разрастващият се бизнес по Интернет, заяви Деби Гърли, регионален мениджър на онлайн пътническата компания Octopus Travel. Според нея онлайн приходите в Европа като цяло ще нараснат до 97,8 млрд. евро до 2008 г.
През 2004 г. европейският онлайн пътнически пазар е достигнал 13,2 млрд. евро, което е 33% от общия онлайн пазар.
Octopus Travel, която официално стъпи в България чрез сайта http://www.octopustravel.bg, е основана през 2000 г. в Лондон и е онлайн дистрибутор на Gullivers Travel Associates, един от най-успешните туроператори в света.
Сайтът OctopusTravel.com се нарежда на 8-мо място сред доставчиците на хотелско настаняване в световен мащаб. Компанията има офиси в Лондон, Хонконг, Ню Йорк, Осака, Рим, Румъния, Сидни и др. и предлага хотели с отстъпка в 112 страни по целият свят, апартаменти, обиколки за разглеждане на забележителностите, собствени Пътеводители и други свързани с пътуването услуги.
Предлагат се различни видове хотели – от 1 до 5 звезди, както френски замъци и английски имения.
По данни на компанията Интернет в България ползва 12% от населението, но според Гърли процентът постоянно ще се увеличава. Относно приходите си от дейността в България Гърли заяви за Investor.bg, че очаква удвояване в близките години до присъединяването ни в ЕС.
Един от основните проблеми за България в момента е малкият брой потребители, разполагащи с кредитни карти, но за момента от компанията предоставят възможност за плащане в брой или по банков път.
Octopus Travel предлага обиколки за разглеждане на забележителностите в над 150 града и 50 държави по цял свят. Компанията поддържа център за грижа за клиента, който отговаря на въпроси по телефона или по e-mail.