Wizz Air започва да извършва полети на 19 май 2004 г., само шест месеца след официалното си сформиране. Идеята за създаване на компанията датира от юни 2003 г., когато шест души с богат опит в бизнеса и самолетната индустрия се срещат с Йозеф Варади, сегашен изпълнителен директор на компанията, който има дългогодишен опит като търговски директор в Procter and Gamble и Malev. Процесът по създаване на компанията приключва през януари 2005 г., с капитал от 34 млн. евро, набран основно от щатския инвестиционен фонд Indigo Partners.
„В момента инвестициите ни идват главно от 10 основни европейски страни, сред които Великобритания, Швейцария, Франция, Норвегия. Като цяло средствата ни са изцяло от европейски и щатски инвеститори, като не получаваме и цент от нито едно правителство“.
Компанията инвестира в закупуването на нови самолети, а в момента техническата надеждност на флотата й е 99,7%. Една от причините авиопревозвачът да може да си позволи да предлага с между една трета и една четвърт по евтини билети от конкурентите си е фактът, че самолетите са натоварени 13 часа в денонощието (при 7-8-9 часа за другите компании), което според Варади не представлява опасност за сигурността на пасажерите, предвид младата флота на превозвача, чиято средна възраст е 3 г.
"Друго, с което се гордеем, е фактът, че 82% от полетите кацат и се движат навреме", каза още директорът.
„Ние сме първата нискобюджетна компания, която лети в България, а сме и N1 в Централна и Източна Европа. Относно плановете ни в България, имайте предвид, че за нас все повече ще се чува“, заяви мистериозно директорът, добавяйки, че в момента компанията е в процес на разработване на 3 до 5 дестинации от София. Той не уточни какви дестинации има предвид, но според източници на Investor.bg става въпрос и за вътрешни полети в България до летищата Варна и Бургас, както и по международната линия София-Истанбул.
„Преговаряме за увеличаване на полетите и до други летища освен София“, заяви Варади, добавяйки, че компанията смята да се задържи на българския пазар.
„До две години Wizz Air ще е най-голямата авиокомпания в България“, заяви още Йозеф Варади. Той поясни, че групата му не е завладяла пазара само там, където не се е появила.
Нашият източник сподели също, че Wizz Air има намерение да създаде собствена авиокомпания в България. Г-н Варади отказа да коментира информацията.
Г-н Варади се съгласи да отговори и на някои други въпроси на Investor.bg, които ще бъдат публикувани в близките дни.