IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

75% от чуждите туристи, посетили България, искат да дойдат отново

Повече от половината от чуждестранните туристи, дошли в България, посочват ниските цени като мотив да посетят страната

16:22 | 14.09.05 г.
Автор - снимка
Създател
75% от чуждите туристи, посетили България, искат да дойдат отново

75% от чуждестранните туристи, посетили страната ни през тази година, възнамеряват да дойдат отново, става ясно от анкета, проведена от Visa International сред чуждестранни туристи в България. За първи път посещават страната 60% от анкетираните.

Повече от половината от чуждестранните туристи (56%), дошли в България, посочват ниските цени като мотив да посетят страната. В същото време подобна анкета в Хърватска показва, че там чуждестранните туристи са привлечени главно от красивата природа. Девет процента от анкетираните посочват богатото културно наследство като основен мотив да посетят България.

Наред с ниските цени, почти 94% от интервюираните твърдят, че са приятно изненадани от “добрите" и “отличните” възможности за пазаруване, които предлагат българските търговци. Малките магазини са особено предпочитани от чуждестранните туристи, като 59% от тях ги предпочитат пред пазарите и големите търговски центрове.

Анкетата е проведена в края на август тази година на летище Бургас с цел да проследи интересни тенденции в навиците на туристите при харченето на парични средства.

Според анкетата, 70% от хората, използващи банкови карти, предпочитат да плащат с Visa. Осемдесет процента от анкетираните идват от страни на ЕС.

В случайната извадка от чуждестранни туристи преобладават британците, представляващи 20% от общия брой интервюирани, следвани от немските (18%) и чешките туристи (17%). Осем процента от участниците в анкетата са руски туристи, а 12% - жители на страни извън Европейския съюз.

На въпроса за обичайните методи за плащане при пазаруване на храна и за най-често използваните методи за разплащане по време на престоя им в България, анкетираните отговарят по един и същи начин – 95% от плащанията се извършват в брой.

Повечето от чуждестранните туристи използват банкови карти главно за плащане на самолетни билети и нощувки в хотел, а в същото време за храна и развлечения плащат в брой, отбелязвайки неразвитата система за безналични плащания и ниския процент на възможности за плащания с банкови карти

В този смисъл Visa ще продължава да работи с местните търговци и своите банки-членове, за да развие още повече системата за плащания с банкови карти в страната и така да съдейства за по-високи разходи от страна на чуждестранните туристи в страната, което ще допринесе и за развитието на местната икономика.

Пазаруването с банкови карти е обичайна практика в много от страните, от които идват туристите, посетили България, и затова възможността да използват този метод на плащане, докато са на почивка, ще им даде чувство на сигурност и удобство”, коментира Каталин Крету, регионален директор на Visa за Румъния и България.

Пазаруването е главен приоритет по време на ваканцията за 63% от интервюираните туристи. Това е ясен показател за държавата и търговците, за значението на туризма и влиянието му върху икономиката като цяло. В тази връзка безналичните плащания допринасят много за развитието на индустрията, предлагайки удобство, сигурност и прозрачност.

Въпреки че плащането в брой за различни услуги в България е предпочитано, 70% от анкетираните чуждестранни туристи, използващи банкови карти за безналични плащания, предпочитат да плащат с Visa, което показва, че България също е важна част от най-голямата световна система за безналични плащания.

Храненето в български ресторанти и опитването на местни деликатеси се цени високо от чуждестранните туристи, като 71% са посочили, че се хранят в ресторанти по време на ваканцията си. В същото време две трети от туристите отговарят, че предпочитат морските курорти и нямат намерение да посещават други части от страната. Българските туроператори имат възможност да провокират по-голям интерес сред летуващите по Черноморието туристи, предлагайки им кратки пътувания до многобройните културни обекти във вътрешността на страната.

Подобрените условия и обслужване повишават качеството на българския туристически 'продукт' и съответно увеличават приходите, което е благоприятно за икономиката. Поради тази причина банковите карти за безналични плащания като Visa стават все по-важни за туризма в България”, казва още Крету.

България е придпочитана основно за дестинация за семейни ваканции, което е потвърдено от 70% от анкетираните, а едва 8% от участниците в анкетата потвърждават, че са били в България сами.

Услугите на туристическа агенция за организиране на пътуването си са използвали 82% от анкетираните. Повечето чуждестранни туристи смятат, че е по-сигурно и удобно да организират ваканциите си чрез посредник.

България постепенно се превръща в атрактивна дестинация за туристите, които са решили да прекарат приятен уикенд на морето. Шест процента от анкетираните туристи споделят, че са дошли на българското Черноморие само за уикенда. По-голяма част от отговорите (54%) показват, че туристите прекарват между 11 и 21 дни на морето.

Visa е водещата търговска марка в сферата на плащанията в света, с обем на продажбите чрез карти в размер на повече от 3 млрд. щатски долара. Visa се приема в повече от 150 държави по света.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:59 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още