Електромобилите са без алтернатива в транспорта на бъдещето. В България браншът се нуждае от правителствени решения за временни стимули – финансови и данъчни. Това е мнението на Илия Левков от индустриален клъстер Електромобили ИКЕМ, изказано в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.
„За съжаление автомобилът на пътя е оръжие. Но с електромобили досега не са се случвали катастрофи по вина на водача на автомобила – когато се качите зад волана на автомобила, той дисциплинира. Тази тишина, този комфорт, този начин на придвижване създава у вас един респект, той ви превъзпитава, кара ви внимателно да натискате педала на газта – в случая потенциометъра“, посочи експертът.
Той съобщи, че браншовата организация призовава правителството да вземе решение за въвеждане на временни финансови стимули, що се отнася до законодателството в подкрепа на електрическите автомобили.
“Това би дало добър старт на електрическата мобилност. Пример е практиката на Норвегия", каза Левков. "Електрическите автомобили в бъдещето нямат алтернатива.”
Той коментира, че за електрическия автомобил трябва да има нулев общински данък, като нулевите такси ще стимулират въвеждането на електрическия транспорт в страната, който е напълно екологичен, “тъй като рециклирането на електрическия автомобил не е необходимо – батерията му може да продължи живота си в едно домакинство”.
“България работи по тема „пожар-гасене“. За електромобилите у нас е необходима е визия за 30 години напред", смята Илия Левков. "Всяка година бюджетът за подпомагане на електромобили е 1 млн. лева. Да се стимулира обаче не най-ниската цена, която ограничава общинските и държавни администратори, тя бламира процеса на въвеждане на електромобилите.”
Представителят на индустриален клъстер Електромобили ИКЕМ съобщи, че около 700 са продадените в България електромобили, но над 2500 са тези, които като цяло се движат у нас. Изискването зарядната инфрасктруктура да покрие страната е все по-стимулиращо и ярко, въпреки че "в зареждането няма никакъв бизнес. Не трябва да се регулират цените по зарядните станции, това би убило и най-малката инвестиция в бранша", категоричен е той.
Има ли интерес към електромобилите? Какви са прознозите за бизнеса в този сектор през 2019?
Вижте повече във видео материала
преди 6 години И моето семейство се нуждае от финансови стимули за развитието си.Искам да изпратя едното си дете в MIT а другото в Оксфорд.След това ще искам 6 внучета, които също трябва да бъдат много добре образовани в чужбина и всяко от тях като порасне ще има нужда от нов електроавтомобил. Държавата ще има много по-голяма полза ако инвестира в семействата на хора като мен отколкото в бизнеса на на няколко чуждестранни компании. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Ако не се тръгне от някъде, няма да станат желания продукт НИКОГА. На една нова технология и трябва време да достигне зрялост - технологична и пазарна. Това не става за ден-два. И още повече ако заменя стара, установена такава. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години не, притесневам се, че и в ЕС нема да се случи. въпреки ракламните статии, магиите, финансовите облекчения и квотосиискаш там. Тез продукти не са готови за масовиа пазар и това си е. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години ако те притеснява електрификацията на транспорта в ЕС , нема да се косиш в рассия нема да се случи ... чемодан , вокзал и немедленно в масква :))) ... а колко струва експлоатацията на една тесла - те ти инфо , за да не бръщолевиш празнословия :https://***.tesloop.com/blog/2018/7/16/tesloops-tesla-model-s-surpasses-400000-miles-643737-kilometers отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Мисля, че човек който не може да напише един що-годе грамотен коментар е далеч от правото си да дава експертни мнения. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Некъв чичко говори куп глупости и нема кой да го спре?ЕЛЕКТРОМОБИЛА НЕМА БЪДЕЩЕ! ПОРАДИ ЕГОТО И ПРИРОДАТА НА ЧОВЕКА.Таз дефектна технологиа се крепи само на две /2/ неща! ЦРУ и кралицата на великобритания.ЦРУ реши да убие приходите на россиа чрез изкуствено поефтиняване на нефта и газът. Електронещоситем беше само за алиби и като добра идея. Та, таз технология противоречи на състезателната природа на човека, не доставя наслада при шофиране и определено нема вторичен пазар. купуваш си тесла, кихаш 70 хилки, после още 35 за нов пакет батерии, после още и още. А да, и кат фешънексклузивна, ако се развали нещо по калата си чакаш с месеци......антитезата: зимаш си нов, ефтин дизел, дрифт до козирката, кеф на макс, впечатлителен си, мацките се лепът, яко сех! че има и вторичен пазар. даваш 35 хилки, *** 2-3 години и после фъргаш за 20. даже тоз, втория, нема се вътри ного, щот накрая ше го шитне в перник за 2-3. това електроколите не го могът!~ и нема да го могътк никога. Сега ше набъркам и английската кралица.....тя, горката, страда от задух. и аристократитеи покрай нея, зарад манящината по чистиа въздух се правт на екозелени. На сичкото отгоре, като богати-умни-красиви имат достатъчно клакьори и имитатори. ей на тва се крепи верата, че елктрото е фешън, яко, предцтавително и най-добро. А и спИчели ного пари от зелената енергиа таз, кралицата. тау кралицата се гътва и електроколата се разделя с имиджот си - моментално. Има и трети фактор. тез, закупилите вече електробоклука ше го видат в пълниа му блесък. И ше се рекачът на дизеляка. Амин. нищо нема да помогне на сгрещената афтомобилна електротехнология. отговор Сигнализирай за неуместен коментар