IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Електромобилният бранш се нуждае от финансови стимули за развитието си

Трябва ясна стратегия за електрическата мобилност, посочи Илия Левков от Индустриален клъстер Електромобили ИКЕМ

13:06 | 19.09.18 г. 8
Електромобилният бранш се нуждае от финансови стимули за развитието си

Електромобилите са без алтернатива в транспорта на бъдещето. В България браншът се нуждае от правителствени решения за временни стимули – финансови и данъчни. Това е мнението на Илия Левков от индустриален клъстер Електромобили ИКЕМ, изказано в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.

„За съжаление автомобилът на пътя е оръжие. Но с електромобили досега не са се случвали катастрофи по вина на водача на автомобила – когато се качите зад волана на автомобила, той дисциплинира. Тази тишина, този комфорт, този начин на придвижване създава у вас един респект, той ви превъзпитава, кара ви внимателно да натискате педала на газта – в случая потенциометъра“, посочи експертът.

Той съобщи, че браншовата организация призовава правителството да вземе решение за въвеждане на временни финансови стимули, що се отнася до законодателството в подкрепа на електрическите автомобили.

“Това би дало добър старт на електрическата мобилност. Пример е практиката на Норвегия", каза Левков. "Електрическите автомобили в бъдещето нямат алтернатива.”

Той коментира, че за електрическия автомобил трябва да има нулев общински данък, като нулевите такси ще стимулират въвеждането на електрическия транспорт в страната, който е напълно екологичен, “тъй като рециклирането на електрическия автомобил не е необходимо – батерията му може да продължи живота си в едно домакинство”.

“България работи по тема „пожар-гасене“. За електромобилите у нас е необходима е визия за 30 години напред", смята Илия Левков. "Всяка година бюджетът за подпомагане на електромобили е 1 млн. лева. Да се стимулира обаче не най-ниската цена, която ограничава общинските и държавни администратори, тя бламира процеса на въвеждане на електромобилите.”

Представителят на индустриален клъстер Електромобили ИКЕМ съобщи, че около 700 са продадените в България електромобили, но над 2500 са тези, които като цяло се движат у нас. Изискването зарядната инфрасктруктура да покрие страната е все по-стимулиращо и ярко, въпреки че "в зареждането няма никакъв бизнес. Не трябва да се регулират цените по зарядните станции, това би убило и най-малката инвестиция в бранша", категоричен е той.

Има ли интерес към електромобилите? Какви са прознозите за бизнеса в този сектор през 2019?

Вижте повече във видео материала

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:03 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

6
rate up comment 7 rate down comment 3
bgMan
преди 6 години
И моето семейство се нуждае от финансови стимули за развитието си.Искам да изпратя едното си дете в MIT а другото в Оксфорд.След това ще искам 6 внучета, които също трябва да бъдат много добре образовани в чужбина и всяко от тях като порасне ще има нужда от нов електроавтомобил. Държавата ще има много по-голяма полза ако инвестира в семействата на хора като мен отколкото в бизнеса на на няколко чуждестранни компании.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 8 rate down comment 3
red6
преди 6 години
Ако не се тръгне от някъде, няма да станат желания продукт НИКОГА. На една нова технология и трябва време да достигне зрялост - технологична и пазарна. Това не става за ден-два. И още повече ако заменя стара, установена такава.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 3 rate down comment 9
scott
преди 6 години
не, притесневам се, че и в ЕС нема да се случи. въпреки ракламните статии, магиите, финансовите облекчения и квотосиискаш там. Тез продукти не са готови за масовиа пазар и това си е.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 5 rate down comment 2
zelka007
преди 6 години
ако те притеснява електрификацията на транспорта в ЕС , нема да се косиш в рассия нема да се случи ... чемодан , вокзал и немедленно в масква :))) ... а колко струва експлоатацията на една тесла - те ти инфо , за да не бръщолевиш празнословия :https://***.tesloop.com/blog/2018/7/16/tesloops-tesla-model-s-surpasses-400000-miles-643737-kilometers
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 16 rate down comment 5
Sakamano
преди 6 години
Мисля, че човек който не може да напише един що-годе грамотен коментар е далеч от правото си да дава експертни мнения.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 17
scott
преди 6 години
Некъв чичко говори куп глупости и нема кой да го спре?ЕЛЕКТРОМОБИЛА НЕМА БЪДЕЩЕ! ПОРАДИ ЕГОТО И ПРИРОДАТА НА ЧОВЕКА.Таз дефектна технологиа се крепи само на две /2/ неща! ЦРУ и кралицата на великобритания.ЦРУ реши да убие приходите на россиа чрез изкуствено поефтиняване на нефта и газът. Електронещоситем беше само за алиби и като добра идея. Та, таз технология противоречи на състезателната природа на човека, не доставя наслада при шофиране и определено нема вторичен пазар. купуваш си тесла, кихаш 70 хилки, после още 35 за нов пакет батерии, после още и още. А да, и кат фешънексклузивна, ако се развали нещо по калата си чакаш с месеци......антитезата: зимаш си нов, ефтин дизел, дрифт до козирката, кеф на макс, впечатлителен си, мацките се лепът, яко сех! че има и вторичен пазар. даваш 35 хилки, *** 2-3 години и после фъргаш за 20. даже тоз, втория, нема се вътри ного, щот накрая ше го шитне в перник за 2-3. това електроколите не го могът!~ и нема да го могътк никога. Сега ше набъркам и английската кралица.....тя, горката, страда от задух. и аристократитеи покрай нея, зарад манящината по чистиа въздух се правт на екозелени. На сичкото отгоре, като богати-умни-красиви имат достатъчно клакьори и имитатори. ей на тва се крепи верата, че елктрото е фешън, яко, предцтавително и най-добро. А и спИчели ного пари от зелената енергиа таз, кралицата. тау кралицата се гътва и електроколата се разделя с имиджот си - моментално. Има и трети фактор. тез, закупилите вече електробоклука ше го видат в пълниа му блесък. И ше се рекачът на дизеляка. Амин. нищо нема да помогне на сгрещената афтомобилна електротехнология.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още