IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Преглед на печата за 31 октомври

08:05 | 31.10.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Софийската IPS започна строителството на завод в Кърджали за 32 млн. лв.
в. Капитал Daily

Производителят на умни системи за захранване с ток "Интернешънъл пауър съплай" (IPS), който наскоро спечели мегапоръчка в арабска държава, започна изграждането на собствена фабрика в Кърджали. Тя ще събере целия производствен цикъл на продуктите, които в момента се правят в различни цехове от поддоставчици. В завода ще се произвеждат серийните продукти на компанията, докато разработките и нестандартната продукция ще останат в София, където се намира офисът на компанията. Инвестицията е в размер на 32 млн. лв. Предприятието ще заработи до една година със 100-120 работника, а пълният му капацитет, който е за 240 души, ще бъде достигнат най-късно в началото на 2019 г. Компанията планира и втора част на проекта си, с което капацитетът ще нарасне двойно, а броят на работниците ще достигне 600.

Горанов е склонен да подкрепи спорния законопроект на Пеевски за КТБ
в. Сега

Финансовият министър Владислав Горанов е склонен да подкрепи законопроекта за КТБ на трима депутати от ДПС, въпреки че според него подобно извънредно законодателство е противоконституционно. По думите на министъра в ГЕРБ все още не са коментирали законопроекта и нямат позиция. "Ако зависеше от мен, аз бих го подкрепил всички възможни инструменти на държавата, включително и извънредно законодателство за конкретен казус, което по принцип е противоконституционно, ако това ще даде възможност, макар и отчасти, справедливостта за КТБ да възтържествува", заяви пред Нова тв Горанов.

КАТ ще спира от движение и повредени коли
в. Сега

Ако при годишния технически преглед се установи, че проверяваният автомобил е повреден, регистрацията му вече ще се прекратява служебно. Пунктовете ще са задължени веднага да подават информация към КАТ и служебно ще се дерегистрира, предвиждат промени в Закона за движение по пътищата. Текстовете са внесени от ГЕРБ и вече минаха на първо четене в парламента.

Поправката на практика ще отнеме възможността повредената кола да стигне на собствен ход до сервиза, ако собственикът иска да я поправи. МВР ще прекратява регистрацията веднага, а след това шофьорът й няма да може да излезе с нея на пътя, дори за да я прибере вкъщи, защото го очаква санкция.

437 училища трябва да преминат до 3 г. към една смяна
в. Сега

437 са училищата у нас, учениците в които в момента учат на две смени - сутрин и следобед, а до три години трябва да преминат към едносменен режим. Това показват данни на просветното министерство във връзка с изискването в новия училищен закон за премахване на двусменното обучение, което би следвало да се случи от учебната 2020/21 г.

Според просветния министър Красимир Вълчев преминаването към една смяна ще се случва постепенно, като вариантите за това са няколко. При някои това ще стане с намаляването на приема на учениците, при други може да се наложи дострояване на сгради. В най-големите градове обаче, където проблемът с липсата на материална база е най-остър, новият режим едва ли ще бъде факт до 3 г. Министър Вълчев коментира, че в момента се прави анализ на училищната мрежа в най-големите градове - София, Варна и Пловдив, като след това ще се прецени къде как да се подходи. Все още обаче цялостен план за всяко населено място и училище няма.

Рестартират концесията за столичното летище
в. Монитор

Рестартират концесията на летище София до 2 месеца. Това съобщи след заседанието на кабинета вчера министърът на транспорта Ивайло Московски.

По думите му миналата седмица е подписан консултантски договор със Световна банка и с Европейската банка за възстановяване и развитие съвместно в рамките на около два месеца да довършат предконцесионните анализи, защото за 2015 и 2016 г. не фигурират в процедурата тези данни. „Да се направи преглед на цялата документация плюс допълване с анализите за 2015 г. и 2016 г. – основно технически, трафик и юридически. Когато приключат, рестартираме процедурата. Ако излязат данните и за 2018 г. ще ги включим и тях. Когато се подготвя такава процедура, се прави анализ „Разходи и ползи“. Той включва в себе си нетна настояща стойност и вътрешна норма на възвръщаемост от една такава процедура“, допълни Московски.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:01 | 03.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още