Приватизацията на БФБ и на депозитара се забавя
В. Капитал Daily
Приватизацията на Българската фондова борса (БФБ) и на Централния депозитар (ЦД) рискува да се забави повече от очакваното заради желанието на държавата да получи одобрение от всички възможни институции. След като през февруари Агенцията за приватизация попита Комисията за финансов надзор (КФН) дали е рисково да продаде депозитара, в четвъртък (30 април) е изпратено запитване и до Държавната агенция "Национална сигурност" (ДАНС). Писмото идва след решение на надзора на агенцията, а поводът са притесненията, че купувачът му ще получи достъп до вътрешна информация за всички акционерни дружества в страната.
Наемите за плажовете паднаха драстично
В. Сега
Парадоксите на Българското Черноморие продължават. Докато инвеститори продължават да леят бетон върху дюните за "ваканционни селища" за милиони, никой не иска да даде 900 лева наем, за да стопанисва плаж за цял сезон. Всяка година 100 плажа остават ничии и без поддръжка и това лято очевидно няма да е изключение. На този фон от туристическия бранш се оплакват от високите концесионни такси за пясъчната ивица край морето и искат нулева година. Няма кандидат-наематели за голяма част от плажовете по Черноморието, установи преглед на в. "Сега" по обявите на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) през последните месеци.
746.6 млн. лв. дългове към съдебната власт стоят несъбрани
В. Сега
746.6 млн. лв. непогасени вземания има Висшият съдебен съвет (ВСС) към 10 март т.г. Това показва справка на Националната агенция за приходите (НАП), изпратена до органа, който управлява съдебната система. За сравнение - това е близо двойният размер на годишния бюджет на съдебната власт. От тази сума 611.3 млн. лв. са главница, а останалите 135.3 млн. лв. са лихви, сочи документът, с който "Сега" разполага.
Поевтиняват превозите на товари през Сърбия
В. Стандарт
Цените за превоз на товари /навлата/ до и през Сърбия трябва да паднат от 1 юни. Причината за това е либерализирането на двустранните и транзитни товарни превози между България и Сърбия. В резултат на което от тази дата те вече ще бъдат извършвани без разрешителни.Досега България и Сърбия си разменяха безплатни и платени разрешителни. Първите даваха право на камионите да пътуватбезплатно в Сърбия, а с вторите те плащаха, в зависимост от тонажа, около 20 евро пътни такси. Отделно за издаването на всяко разрешително превозвачите ни плащаха по 10 лв. държавна такса плюс 10 лв. за услугата и 7 лв. - при връщането му след курса - общо 27 лв. без ДДС.