IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

WMG: Екипите и разходите на в-к Топспорт и topsport.bg са различни

14:59 | 05.07.05 г.
Автор - снимка
Създател
WMG: Екипите и разходите на в-к Топспорт и topsport.bg са различни
Стоян Георгиев, мениджър маркетинг и реклама в Уеб Медия Груп (Web Media Group - WMG), отговаря на въпросите, зададени от коментаторите във форума на Investor.bg:

- В одобрения от Комисията за финансов надзор документ е записано, че през 2005 г. приходите от услуги на finance.news.bg ще спаднат с 30%, като не се предвиждат приходи от реклама. На какво ще се дължи този спад и защо не се очакват приходи от реклама?

В проекта на WMG за развитие във финансово-информационния сегмент се предвижда създаване на два нови сайта. На основата на настоящата английска версия на български фондов пазар на finance.news.bg – www.stockmarket.news.bg, ще бъде създаден специализиран сайт с нов домейн – www.stockmarket.bg. Проектът предвижда още и създаването на безплатна версия на finance.news.bg, която да покрие по-широк спектър от икономически и финансови новини и услуги – www.money.bg.

Отделянето и адаптацията на тези два сегмента от finance.news.bg ще намали част от приходите на сайта от абонамент за английската версия и от реклама като цяло и това ще доведе до евентуален спад в общите приходи. Тези приходи обаче ще бъдат генерирани от посочените по-горе сайтове и според нашите консервативни прогнози общият приход за WMG от финасовите сайтове ще бъде 95 000 лева за 2005 г. Като трябва да отбележим, че тези прогнозни приходи са за период от около 9 месеца, след като WMG започна работа в началото на април т.г.

- Какви са отношенията между в-к “Топспорт” и сайта topsport.bg? Става ясно, че са на един и същ адрес. Един редакционен екип ли стои зад тях или два? Има ли препокриване между новините на двете издания и как ще избегнете упреците, че разходите от дейността ще се генерират в онлайн изданието, а печалбата - в печатното издание? Защо този риск не е описан в проспекта?

Двата отделни екипа работят в тясно сътрудничество. Всеки един от тях има като основна задача създаването на съдържание за своето издание в зависимост от неговите специфики. Обменът на контент е практика и в двете посоки и е регламентиран между двете страни като се поддържа относително равновесие.

Тук е важно да се отбележи, че двете медии обслужват коренно различни аудитории, което налага нуждата от два отделни екипа заради различния формат на информацията.

На упреците, че “разходите от дейноста ще се генерират в онлайн изданието, а печалбата - в печатното издание”, ще отговорим така:

Екипите са различни и разходите за тях са в две отделни фирми.

Екипът на вестника е значително по-голям от този на сайта. “Топспорт Медия” АД плаща всички свои разходи – наем, режийни, комуникации, хартия, печат и т.н., а WMG покрива разходите на topsport.bg за наем, режийни и комуникации. Разходите за издръжка на сайта са значително по-малки от тези за издръжката на вестника.

По отношение на приходите във вестника и в WMG e ясно, че приходите от продажната цена на вестника са за вестника, а приходите от реклама са строго разделени, според изискванията на клиентите – тези, които искат да рекламират в интернет, плащат на WMG, а тези, които рекламират в печатното издание, плащат на вестника. За пример можем да дадем Еврофутбол, който заплаща за реклама отделно на WMG и на вестника, според рекламните тарифи на двете дружества. Друг пример с клиент, който плаща за реклама само в интернет на WMG, е договорът с агенция “Пиеро 97”, чрез който “Загорка” спонсорира тенис канала http://zagorka-tennis.topsport.bg.

- Защо в-к “Топспорт” не е апортиран в капитала на “Уеб Медия Груп” АД?

Корпоративната мисия на „Уеб Медия Груп” АД е да изгради група от национално значими медии в интернет пространството. Вестник “Топспорт”, като печатно издание, не може да бъде отнесено към интернет медиите и следователно не е част от проекта на WMG.

- Истина ли е, че тиражът на в-к “Топспорт” е 16 000 бр. на ден?

През месец май 2005 година средният тираж на изданието е бил 16 100 броя, в момента извън активния сезон, например вчера, той е 15 600 броя дневно. Справка може да се направи в ИПК “Родина”. С този тираж вестник “Топспорт” е сред 10-те най-тиражни ежедневници в България.

- Търговската марка “Топспорт” е собственост на “Хирон-91” ЕООД. Защо не е собственост на “Уеб Медия Груп” АД? Какво точно е апортирано в WMG?

Марката е регистрирана като собственност на “Хирон-91” ЕООД в широк спектър от класове в патентно ведомство. На практика с лицензионните договори са прехвърлени правата за ползване в печатен формат на “Топспорт Медия” АД за вестник “Топспорт” и на WMG в Интернет за домейна topsport.bg. С тази лицензия WMG притежава правата за използване на марката в Интернет за следващите пет години, като е предвидена опция за WMG да продължи да използва марката за още 5 години при същите финансови условия.

В WMG бяха апортирани:

- изключителните права върху най-голямата спортна интернет медия в България – topsport.bg, която има повече от 3-годишна история;

- архив от новини, снимки, резултати, статистики, коментари, анализи и др. от април 2002 година до днес;

- една твърда аудитория, която генерира близо 25 000 уникални посещения дневно;

- завоюван дял от рекламния пазар в интернет;

- собствен софтуер;

- собствен дизайн и интерфейс;

- добре обучен екип.

- Какво ще гарантира, че след 5 години лицензът за марката “Tопспорт” няма да стане нереално скъп или собственикът на марката няма да си я вземе? Защо този риск не е описан в проспекта?

В настоящия лицензионен договор между “Хирон-91” ЕООД и “Уеб Медия Груп” АД е договорено, че споразумението ще бъде продължено при същите условия за още пет години при същите финансови условия.

- Каква цена на кв. м. заплаща "Уеб Медия Груп" за ползваните помещения на бул. "Бъкстон" 40? Кой е собственикът на помещенията и на кого плаща наем "Уеб Медия Груп"?

Към настоящия момент 2,5 евро на кв. метър. Собственик на имота е “Инстрансмаш Инжинеринг” АД.

В първите четири дни на първичното публично предлагане на акции на Уеб Медия Груп бяха изкупени 276 035 акции, като за да бъде успешно публичното предлагане трябва да бъдат записани още 223 965 акции, тъй като изискването в проспекта е да бъдат записани минимум 500 хил. акции. Днес, в петия ден от предлагането, не беше подадена нито една оферта купува и предлагането остана неудовлетворено.

Свързани компании:

Уеб Медия Груп АД(WMG)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:59 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още