Става въпрос за модерни двуосни вагони тип Нbbinss с голяма вместимост с максимално осно натоварване 22.5/25 т. Дървеният под на вагона осигурява равна основа за чувствителни товари. Максималната скорост, при която могат да се движат вагоните, е 120 км/ч, а теглото им е 15 тона.
Този тип вагони е най-доброто решение за превоз на палетизирани товари като мебели, дребни пратки и др., уточняват от дружеството.
Вагоните ще могат да се използват само за международни превози.
Въпреки нововъведенията на БДЖ (пътническите мотриси Desiro на Siemens, които компанията закупи в началото на годината, и товарните вагони сега, които обаче ще пътуват по международни линии), железопътният транспорт у нас остава със сравнително ниско качество заради лошата инфраструктура. Инвестиции за поддържане, ремонт и модернизация на железопътната мрежа липсват, което намалява конкурентноспособността на ж.п. транспорта спрямо автомобилния.
Междувременно железничарите от КНСБ обявиха днес, че ще започнат ефективна стачка през есента, ако от юли ръководствата на БДЖ и Национална компания "Железопътна инфраструктура" не започнат ежемесечно да изплащат на своите служители средствата за храна и заплати.
Проблемите с ненавременното изплащане на заплатите в структурите на двете компании продължават вече от няколко години и според представители на синдиката се дължат на некачествения закон за железопътния транспорт, чрез който държавата се оттегли от задълженията си на собственик на инфраструктурата и превозвача.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.