В комисията е образувана преписка по молба на “Интернет България” ООД срещу “Българската телекомуникационна компания” ЕАД.
За периода 2001-2004 г. “БТК” АД по различни начини е осигурило за себе си стратегически преимущества като доставчик на комутируем интернет-достъп, изразяващи се в по-благоприятни условия за предоставяне на цялостната услуга, отколкото условията на другите интернет-доставчици.
“БТК” АД е наложило нелоялни търговски условия на другите интернет-доставчици, изразяващи се в по-неблагоприятното тарифиране на телефонните повиквания на техните потребители /в сравнение с тарифирането при използване на номер 0134100 и тарифирането при БТК Интернет пакет/ при осъществяване на комутируемия интернет достъп.
На своите клиенти “БТК” АД е предоставило интернет-услугата на цената на селищен разговор с продължителност на импулса 12 минути, докато клиентите на останалите интернет-доставчици се тарифират на цената на междуселищни разговори с продължителност на импулса 6 минути, с изключение на градовете, в които интернет-доставчиците имат изградени съоръжения за този вид услуга.
Освен това “БТК” АД е предлагало сключването на договори с интернет-доставчици за ползване на национален номер 0134100 със задължението те да закупуват от “БТК” АД интернет трафик и да заплащат заявения, но неизползван реално обем часове.
КЗК установи, че “БТК” АД е ограничило и нарушило конкуренцията на пазара на комутируемия интернет достъп, възползвайки се от господстващото си положение на пазара на фиксираната телефонна услуга, която се явява основен и съществен компонент за предоставянето на цялостната услуга комутируем достъп и комутируем интернет-достъп.
Свързани компании:
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.