Нашата стратегия е да привлечем нискотарифни компании към летищата Варна и Бургас, като по този начин ще се увеличи трафикът през тези аерогари през зимните месеци, заяви Андреа Пал, старши вицепрезидент по глобалните инвестиции във "Фрапорт".
Според Пал в скоро време ще започне процес на сливане между нискотарифните и чартърните компании, особено тези, които летят на по-къси разстояния - до 2-3 часа. Проучване сред пътниците, направено по поръчка на няколко големи авиопревозвача, е показало, че хората не са склонни да плащат скъпо за кратки полети, а предпочитат да стигнат до съответната точка с по-евтин транспорт и да похарчат там спестените от пътуването пари. Затова се очаква в бъдеще лоукост-компаниите да станат лидери на пазара на късите полети по туристическите дестинации.
До 2010 г. през всяко от летищата Варна и Бургас ще минават над 2 млн. пътници, предвижда офертата на германската компания. И в двата аеропорта ще бъдат изградени нови пътнически терминали, които ще заработят най-късно до 2008 г.
От днес Министерството на транспорта и съобщенията започва разговорите с кандидатите за концесионирането на летищата по представените от тях оферти. Освен "Фрапорт" в конкурса участват също немската строителна компания "Хохтиф" в консорциум с българската "Албена" АД, датската "Копенхаген еър порт" и френската "Винси еър порт". Транспортното министерство трябва да избере концесионер на двете летища до 24 април и да внесе предложение за сключване на договор в Министерския съвет.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.