Основните приходи са нараснали с 4.8% през четвъртото тримесечие и с 10.6% за цялата 2004 година.
Печалбата преди данъци и амортизации е с ръст от 23.4% или 26.1 милиона евро за последното тримесечие и 25.4% или 114.7 милиона евро за годината.
За последната четвърт на 2004 г. чистата печалба достигна 14.6 милиона евро, като отбеляза спад с 15.6% спрямо същия период на миналата година.
Експанзията на Actavis продължи и през 2004 г. със закупуването на полската компания Biovena.
Според Робърт Весман, президент и главен изпълнителен директор на групата, миналата година е била година на растеж и приходи за Actavis. Компанията е успяла да постигне добри резултати в много от стратегическите си дейности. Даден е бил приоритет на консолидирането на нови компании в групата.
Миналата година е била много успешна и по отношение представянето на нови продукти на пазара, допълва Весман. Той уточни, че Actavis ще се придържа към стратегията за растеж на пазарите, на които оперира в момента, като същевременно ще следи за стратегически възможности в САЩ и Индия.
“С оглед наближаващото присъединяване на България към ЕС, трябва да се подготвим, за да сме конкурентноспособни на обединения европейски пазар. Това налага не само технологични, но и структурни промени в дружеството," казва Тасин Юксел, директор на Actavis за България.
Той допълва, че за да се постигне по-висока ефективност, се разделят двете основни направления на дейността в две отделни компании. Едната ще поеме маркетинга и продажбите, а другата – производството. "В момента сме във финалната фаза на юридическите процедури по това преструктуриране и очакваме то да приключи до средата на годината. Целта ни е да се концентрираме върху българския пазар и да заздравим позициите си тук," заявява Юксел
Actavis държи 18% от пазара в България в стойностно изражение и 33% като брой продадени препарати. Това означава, че всеки трети фармацевтичен продукт, закупен от аптеките в страната, е произведен от компанията.
Разликата между пазарния дял, измерен като стойностно изражение и като брой опаковки, идва от това, че предлаганите от Actavis България медикаменти са на значително по-ниски цени от вносните или оригинални продукти, съобщават още от компанията.
Със смяната на името на групата на Actavis е предприета сериозна стъпка в стратегията на компанията с цел да бъдат обединени разнообразните дейности под една търговска марка, като същевременно това да я направи водеща по отношение на генеричните продукти.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.