От 10 години, въпреки кризата, България запазва корпоративния данък и данъка върху доходите на физическите лица на ниво от 10%, а данъкът върху дивидентите остава в размер на 5 на сто.
Това изтъкна зам.-министърът на икономиката и енергетиката Красин Димитров в своето приветствие пред делегатите по време на 15-та Годишна среща на Черноморската банка за търговия и развитие, която се провежда в София.
Димитров цитира данни на БНБ, според които през 2013 година преките чуждестранни инвестиции са повече от 1 млрд. евро. Основно те са били в секторите транспорт, търговия и преработващата промишленост.
"Потенциал за развитие има и това може да стане и чрез Националната компания "Индустриални зони“, която управлява паркове и индустриални зони", допълни още Димитров. Към този момент има три зони, които вече функционират и още пет са в процес на изграждане, допълни той.
Пред делегатите зам.-министърът посочи няколко проекта, за които правителството се надява да привлече инвеститори. В областта на енергетиката това са интерконекторните връзки с Гърция, Турция и Сърбия. По отношение на връзката с Гърция (Комотини - Стара Загора) разговорите напредват и през септември ще стане ясно как ще бъде осъществен проектът. За интерконектора с Турция на ниво работни групи се водят преговори за маршрута, уточни Димитров.
Зам.-министърът призна за забавяне на работата по връзката със Сърбия, но то е по вина на сръбската страна. За този проект има осигурено и европейско финансиране, припомни още Димитров.
Той посочи още и проекти в областта на транспортната инфраструктура, които могат да привлекат инвеститори - жп линията Русе - Варна, както и модернизацията на пътя Видин - София - Кулата, който може да свърже пристанищата в Средиземно и Егейско море с Централна и Източна Европа.
Димитров представи подробно и магистралата Черно море, допълвайки, че на фона на трагичните събития в последните часове в региона е нужна устойчива инфраструктура. Магистрала Черно море е с дължина от 95 километра и очаквания дневен трафик по нея ще бъде 18,9 хил. транспортни средства. Цената на магистралата се очаква да бъде 320 млн. евро.
Интересен за инвеститори според Димитров е и проектът за тунел под Шипка.