Инфраструктурата на интермодалния терминал в Пловдив ще бъде завършена в края на 2015 г. и се надяваме през 2016 г. терминалът да заработи, заяви заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров при подписването на договора за изграждането на терминала днес.
Предвижда се да бъдат изградени терминална площадка за товаро-разтоварни операции на контейнери от вагон на автомобил и обратно, площадка за складиране на контейнерите, площ за повредени контейнери и техника. Ще бъдат построени също така и специални места за хладилни товарни единици, административна сграда за обслужване на клиентите, площи за митнически контрол и митнически склад, бензиностанция и автомивка за обслужване на мобилната техника. Ще бъдат изградени и паркинги за товарни и леки автомобили и контролно-пропускателен пункт.
Съвместно със строителството на терминала ще се работи и по дейностите, свързани с избора на оператор за неговата експлоатация.
Комбинираните превози ще улеснят потребителите, категоричен е инж. Милчо Ламбрев, генерален директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“. Това е проект, имащ геостратегическо и икономическо значение, както в национален, така и в общоевропейски план, допълни той. Основната цел при реализирането му е чрез създаване на условия за оптимално взаимодействие и интеграция на различните видове транспорт да се постигне подобряване на интермодалността в югоизточния регион на ЕС, допълни още той.
„Железопътният и автомобилният транспорт не трябва да се противопоставят, а да се взаимодопълват. Интермодалният терминал е именно крачка в тази посока“, каза заместник-министърът Петър Киров.
Интермодалният терминал ще доведе до по-голяма безопасност на пътя, тъй като ще се облекчи трафикът, като се разпредели между двата вида транспорт, каза още той. Изграждането му ще доведе и до по-добър екологичен статус и по-добри конкуренти условия за цялостната икономика, допълни още той.
„Това е първата публична инвестиция в реално изграждане на интермодален терминал. Досега само се говореше за такъв вид терминали, имаше стратегии, но не се предприемаха никакви реални действия“, заяви Киров. Само по себе си всяко пристанище е интермодално, но що се отнася до вътрешността на страната, такива няма, уточни той.
Стойността на сключените договори възлиза на 11,7 млн. лв. без ДДС. Изграждането на интермодален терминал в Пловдив се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие, чрез Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г.
Изпълнител на поръчката за изграждане е „Трейс Груп Холд“ АД, която предложи най-ниска ценова оферта от 8,57 млн. лв. без ДДС. Другите два претендента за изграждане на терминала бяха "Терна" АД и Държавно предприятие "Транспортно строителство и възстановяване-ГУ".
Оценката на съответствието с договора и строителният надзор ще се осъществи от Обединение „Рубиком-Тест“.
Терминалът ще бъде изграден на гара „Тодор Каблешков“, разположена на магистралната жп линия София-Пловдив. Самата площадка ще бъде разположена от северната страна на гарата - в землището на село Златитрап върху площ от 71 450 квадратни метра.
Свързани компании: