Служители от експлоатацията в Националната компания “Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) се събраха пред централата ѝ в София с настояване да получат увеличение на заплатите си веднага, съобщава БНТ.
Според изчисленията на КНСБ и КТ “Подкрепа” недоволстващите представляват 80% от служителите в компанията. Те поискаха спешно подписване на нов колективен трудов договор, тъй като старият вече е изтекъл.
Железничарите твърдят, че през последните пет години заплатите им са нараснали едва с 5 на сто, а на администрацията - с близо една трета. Сега ръководството им е предложило индексиране, но намалило бонусите и така отново оставали със същите доходи.
Работниците предупредиха, че може да се възползват от вратичка в закона, която блокира възможността за радикални протести в БДЖ, но не важи за НКЖИ.
“Не е необходимо да участваме 12 хил. души в това нещо, можем да участваме единици в него и цялата държава няма да има движение и икономиката би трябвало да е блокирана“, коментира пред камерата Марио Нинов от групата за преговори за нов колективен трудов договор, избягвайки думата „стачка“.
Изпълнителният директор на компанията за жп инфраструктурата Милчо Ламбрев увери, че е щяло да има по-голямо увеличение, ако компанията можела да използва парите от инфраструктурните такси, а да не разчита на замразената държавна субсидия.
преди 10 години А дали... не може да приватизираме БДЖ??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Нее е в това въпроса! Пита се отде пари? Бизнеса умира съвсем! Банките и тъпите политици го убиват всячески, източват всеки който работи с данъци и такси разни химикономисти и после кво? Самоубийства и пътя е към гладна война! Ще ядем тлъсти банкери един ден! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години А дали ще доживеем времето, когато София-Бургас ще се пътува за 3ч примерно???С влак. отговор Сигнализирай за неуместен коментар