Определено е трасето на неизградения участък на магистрала „Хемус“ - от Ябланица до Белокопитово, съобщи министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева след заседание на обществения съвет към Министерството на регионалното развитие.
На заседанието днес са дискутирани 4 варианта на пътя. Избрана е алтернативата, която ще преминава на относително равни растояния между Плевен, Ловеч, Велико Търново, Попово и Търговище.
Индикативният бюджет за изграждането на избрания вариант е 1,5 млрд. лв. без ДДС, посочват от пресцентъра на ведомството.
Трасето е разделено на три участъка – от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч, след това до Велико Търново и след това – до Белокопитово. Тези участъци са разделени на 8 подучастъка, които да се възлагат за проектиране и строителство.
В края на 2013 г. тръгнаха търговете за проектиране и процедурата за оценка на въздействието върху околната среда на първия етап от проекта на магистралата – от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч, който е с дължина 60 км.
„Очакваме до края на месеца да имаме избран изпълнител за проектиране на първия етап“, съобщи Асен Антов, изпълнителният директор на Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“. До края на 2014 г. ще бъдат направени публични представяния на точното трасе, както и на вариантите за пътни възли за участъка Плевен-Ловеч, допълни той.
През второто тримесечие на 2014 г. ще се проведе процедурата и за възлагане проектирането на втория етап – от разклона за Плевен и Ловеч до Велико Търново, обясни регионалният министър Десислава Терзиева.
Целта на правителството е строителните работи по магистрала „Хемус“ да започнат през 2016 г. Още не се знае обаче откъде ще дойде финансирането. Магистралата е включена в приоритетните проекти по новата оперативна програма „Транспорт“, но парите по нея не са достатъчни.
Другите възможности са „Хемус“ да се строи с пари от бюджета или по линията на публично-частно партньорство, което е по-малко вероятно, тъй като няма интерес от частни инвеститори заради по-ниския трафик.
преди 10 години Продължавам да не разбирам как така се твърди, че трафика е нисък. На мен ми се вижда нормално натоварена - и в делнични, и особено в почивните дни. А ако се дава за пример натовареността на Тракия, то между Пловдив и София тя трябва да стане трилентова - там не се издържа! Европейските магистрали не са толкова натоваренил отговор Сигнализирай за неуместен коментар