Процедурата за предварителния подбор на кандидатите беше обявена на 20 юли 2004 година и се проведе по правилата на Европейската комисия. В нея можеха да участват фирми от всички страни-членки на Европейския съюз, както и от България, Румъния, Турция, Албания, Македония, Босна и Херцеговина, Хърватска и Сърбия и Черна гора. Срокът за представянето на предложения от кандидатите за участие в търга изтече в 16.00 часа българско време на 23 август 2004 г. Получени бяха 17 предложения за участие в търга.
Проектът за реконструкцията и електрификацията на ж.п. линията Пловдив-Свиленград – гръцка/турска граница е част от ІV и ІХ Общоевропейски транспортни коридори и е сред основните инфраструктурни проекти, като е обявен за обект с национално значение. Чрез него ще се повиши конкурентноспособността на ж.п. транспорта в страната ни и ще се доведе до по-бързото му интегриране към европейската транспортна мрежа.
Проектът обхваща територията на две области (Пловдив и Хасково) и девет общини. Реализира се с финансовата подкрепа на Европейската комисия, чрез средства от предприсъединителната програма ИСПА, Европейска инвестиционна банка (ЕИБ) и държавния бюджет.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.