Не е решен и въпросът със строителния холдинг Трейс груп, който пръв спря работа по изграждането на терминала, като обвини Strabag за пропуски и оскъпяване на проекта. Последваха го Балканстрой АД и Монолит АД. След преговори с посредничеството на вицепремиера Николай Василев Strabag се разбра с двамата подизпълнители и те подновиха работа.
Двете независими лаборатории в Европа, които проверяват защо една от пътеките за рулиране, т. нар. рульожка, се нагъна и напука, са установили, че проблемът е в полагането на асфалтовата настилка, твърдят запознати. Това означава, че отговорността за дефекта на настилката пада върху Трейс груп, който е полагал асфалта. Строителният холдинг обаче не е официален подизпълнител, а само доставчик, което прави Strabag отговорен за случая.
По неофициална информация Трейс груп също е изследвал причините за напукването на рульожката, които показвали, че холдингът нямал вина. В момента двете страни - изпълнителят Strabag и проектантът NACO, който е одобрил промяната в асфалтовата настилка, не могат да се разберат кой да поеме вината, коментират експерти. Според тях от Еврокомисията вероятно ще поемат ангажимента да изплатят допълнителните 3 млн. EUR, които иска Strabag, за да може проектът да приключи в срок - до 31 август 2005 г.
Свързани компании:
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.