Европейската комисия обмисля законодателни промени, които да ограничат използването на натурални масла в козметичните продукти. Причината за това е становище на Научния комитет по безопасност на потребителите (SCCS) относно алергените в ароматните вещества.
Комитетът определя като алергени линалоолът, линалин ацетатът, които са основните съставки на лавандуловото масло, както и гераниолът, основна съставка на розовото масло.
Много е рано за заключения и генерални становища, коментира пред Investor.bg изпълнителният директор на Българската национална асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика“ Николина Узунова. Тя увери, че на браншово, национално и европейско ниво се водят много активни преговори по казуса.
„Това не мярка насочена срещу производителите на етерични масла и козметика, а е за защита на потребителите“, коментира Узунова. По нейни думи обаче не може да бъде обвинявана една или друга индустрия за увеличаването на алергиите. „Причините за появата на алергии са комплексни“, допълни още тя.
Заключенията в доклада на SCCS са много сериозни и в момента козметичната индустрия е в очакване на решението на ЕК по казуса.
„Решението да бъдат ограничени етеричните масла ще има отражение върху няколко индустрии, сред които производители на етерични масла, на козметични продукти и на хранителни добавки. Не е справедливо само на една индустрия да бъде вменявана вината за увеличения брой алергии“, обясни Узунова.
Тя припомни още, че липсват всякакви доказателства парабените да са причинители на ракови заболявания, въпреки това полемиката, която се появи по темата, накара много производители на козметични продукти да премахнат парабените от рецептурите на своите продукти.
Производството на розово масло е традиция за България, като страната държи около 40% от световния износ на розово масло. Розата дори се приема за национален символ. В последните години пък българските производители се обърнаха и към все още неразработената до този момент ниша за отглеждането на лавандула. Според данни през 2012 година България е най-големият производител на масло от лавандула в световен мащаб, дори изпреварвайки Франция.
Маслото от рози и лавандула е сред основните съставки в продуктите на козметичните гиганти, не само в Европа, но и по света. Реално европейският пазар не е основен за българските производители на етерични масла – големи количества се изнасят за САЩ и Япония, показват данните на Националната асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика“. „Това обаче не означава, че дискусиите, които водим не са сериозни“, допълни в заключение Узунова.
Свързани компании:
преди 11 години Преди 9 септември 1944 Германците даваха в Брой 4 годишен приход от декар рози за да бъдат изкоренени - парите идваха от химическите концерни. И сега е същото, само че парите отиват в джобовете на евро-бюрократите! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Преди 9 септември 1944 Германците даваха в Брой 4 годишен приход от декар рози за да бъдат изкоренени - парите идваха от химическите концерни. И сега е същото, само че парите отиват в джобовете на евро-бюрократите! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години нашата пу.ка комисарка в ЕК ако продължи линията да взима антибългърски и анти икономически решения за българия нищо добро не ни чака пуснаха ни да я има българската азбука спряхани 2 реактора винаги ни взимат работни места и хора които имигрират в техните страни а ни дават потупване по рамото и светли мечти отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Това са лобистки изпълнения. Въпросът е да се върви към синтетики където себестойността е много ниска и печалбите огромни за определени компании. То от ЕК бюрократи нещо смислено за хората трудно можеш да видиш. Защо не забранят Е-тата например, доказано вредни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Дори ЕК да наложи забрана за етерични масла (което между другото наистина си е сериозно), това не означава, че бизнесът в тази насока ще бъде засегнат! Предпоставките за растеж тук са огромни, не случайно Донев иска да лапне една такава компания! Азиатският пазар е необятен и нашите традиции в производството ни дават големи възможности за растеж, въпреки, че в Европа няма да можем да се пръскаме с достатъчно качествени парфюми :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар