Правителството очакваше приходите от винетки да са колкото парите, получавани от таксите върху горивата. Годишно от производители и вносители по данни на ИАП са постъпвали средно по 350 млн. лв. В началото на годината правителството отмени задължението да се плаща процент върху цената на горивата, който влизаше по сметките на агенция Пътища и бе използван за ремонт и поддръжка на шосейната мрежа в страната.
Очакванията на експертите са приходите от винетки да намаляват, защото повечето от превозвачите са взели още през април годишна винетка. Общата сума от продажби на стикерите до края на 2004 г. едва ли ще надхвърли 80 млн. лв. Агенция Пътища започна годината със задължения към фирми за изпълнени дейности в размер на 50 млн. лв. Неразплатените средства обаче до момента са се увеличили с още 30 млн. лв.
Системата за платено преминаване все още важи само за товарните и автобусните превозвачи, които се движат по магистралите и 1, 2 и 3 клас пътища. За леките коли тя влиза в сила от началото на 2005 г.
Проблемите с въвеждането на винетната система ще започнат, след като стане задължителна за всички, коментират експерти. Агенция Пътища още не е получила от общините списък на шосетата, влизащи в системата на четвъртокласната пътна мрежа, за която няма да се въвежда платено преминаване.
За внедряването на винетките досега са били изразходвани 1.785 млн. лв., вложени в изработването на специализиран софтуер, оборудване на пунктовете за продажба на винетки, допълнителни работни места. Предстои да се проведат и търгове за отпечатване на винетните стикери и за фирми, които желаят да продават винетки от началото на 2005 г.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.