- Пазарен дял или рентабилност са целите пред компанията?
Най-важна цел за нас е рентабилността на компанията, доказателство за което са високите печалби и разпределяните дивиденти. Съпоставките на база пазарен дял не са достатъчни за реална оценка на фирменото представяне.
- Полиците вече се издават електронно от гаранционния фонд. Какво промени това за вас и мрежата ви за продажби?
Електронната полица вече донесе редица ползи за компанията – навременно отчитане, елиминиране на антидатирането, по-добри финансови и оперативни показатели. Промениха се старите модели за дистрибуция, като отпаднаха малките агенти без информационна въоръженост и капацитет. Надяваме се, че по-нататъшното развитие и надграждане на системата ще доведе до по-високи стандарти в българското застраховане.
- Какъв дял в продажбите ви се пада на офисите, агентите и брокерите?
Разчитаме на инициативността и гъвкавостта на независимите продажбени вериги. Затова делът на продажбите чрез брокерите е доминиращ в нашата компания.
- Какви са проблемите за въвеждане на бонус-малус системата и кой трябва да е водещ в процеса - КФН или застрахователите?
Проблемите пред въвеждането на системата бонус-малус са най-вече информационни. Необходими са законодателни промени, като водеща роля в този процес трябва да има КФН. Има много варианти на системата – колкото държави я прилагат, толкова разновидности на бонус-малус има.
Съществуват ефективни системи бонус-малус, които не изискват много и разнородна информация. По подобие на тях е възможно бързо да се въведе системата и в България, защото наличието на бонус-малус ще донесе много ползи за обществото – по-отговорно поведение на пътя, намаляване на щетимостта, точна оценка на рисковия профил на водачите и справедлива цена на полиците „Гражданска отговорност на автомобилистите”.
- Към кои застрахователни продукти има увеличение на интереса в последната година?
Към гражданската отговорност, помощ при пътуване, злополука, обща гражданска отговорност и професионалните отговорности. Подготовката на нови, по-сложни и комбинирани продукти ще е адекватно за друга фаза на икономическия цикъл. Водещата концепция в условията на продължителна рецесия е консолидиране и налагане на основни, широкообхватни продукти.
преди 12 години Или изобщо няма да я плаща.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Няма да се въведе тая система докато застраховките са на автомобилите.Ефект - нула, всеки джигит ще "продаде" колата на баба си и пак ще кара като ***. отговор Сигнализирай за неуместен коментар