IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Един млад български бизнес иска салоните за красота да се сбогуват с хартиените тефтери

BOOKERS. започва работа с много амбиции и идеи за развитие у нас

12:06 | 22.02.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: BOOKERS.BG
Снимка: BOOKERS.BG

„Ние идваме с гръмката заявка, че слагаме край на тефтерите в сферата на красотата“. С тези думи Мартин Стефанов представя новата платформа BOOKERS.

Определя я като иновативен проект – уеб платформа, която е хибрид между сайт за резервации и специален софтуер, насочен към обекти, които са в сферата на красотата. В случая говорим както за фризьорски салони, така и на места за татуиране, фитнеси, СПА центрове и други.

Платформата, която стартира днес, цели да даде на потребителите удобен и бърз начин да направят резевация за някой от тези обекти само в рамките на минута-две. За самите салони пък има система, която им помага да управляват резервациите и профилите си.

Компанията прави и специално класиране на различните обекти. Това се случва по няколко критерия, включително брой резервации за последните 30 дни, генериран оборот за същия период, клиентски отзиви за последните 6 месеца и промотирани профили. Според Мартин идеята е колкото по-доволни са клиентите, толкова повече това да влияе на класирането на конкретния обект.

Освен на въпросните промотирани профили, BOOKERS. ще разчита и на абонаменти, за да генерира приходи и да се развива в бъдеще.

Мартин Стефанов, основател на BOOKERS.BG. Снимка: личен архив Мартин Стефанов, основател на BOOKERS.BG. Снимка: личен архив

И макар днес да говори уверено в каква посока ще се насочи услугата, признава, че в началото е имало известни трудности. При започването на разработката екипът има идеята да предложи чист софтуер за администрация, в който обектите да управляват профилите си. Но в процеса на работа и след първите си срещи с клиенти, от компанията разбират, че салоните имат нужда от редица други неща, ето защо увеличават броя на функциите и взимат решение да отложат пускането на BOOKERS. от 21 ноември за 22 февруари.

Пример за такава промяна са договорите. В началото екипът се насочва към подписването на хартиени договори, което изисквало поне две срещи с представители на всеки един обект. „Живеем в XXI век и поради тази причина използвахме забавянето на пускането на платформата, за да интегрираме онлайн подписване на договори“, споделя Мартин, допълвайки, че е доволен, защото по този начин се спестяват както хартия, така и време.

Времето като ценност

В основата на BOOKERS. стои вярването, че времето е особено ценен ресурс, който не трябва да бъде пропиляван.

„Ако ползват нашата услуга, хората, които обслужват в салона, могат да посветят цялото си време на конкретния клиент и да не се занимават с говорене по телефона“, отбелязва Стефанов. Тук фокусът пада върху личното отношение, по-бързото обслужване и по-приятния престой в салоните.

„В световен мащаб такива платформи доказано подобряват продажбите и качеството на услугите двукратно, че дори и трикратно“, посочва Мартин, отбелязвайки, че по този начин преживяването в обектите може да е по-пълноценно и отпускащо за клиентите.

Силата на данните

Едно от най-ценните неща, свързани с платформата, е фактът, че салоните могат да получават специална статистика за клиентите. Всеки от салоните може да разглежда профилите на своите клиенти, от които да научава по колко пъти всеки от тях се е явил за своя час, колко пъти не се е появил, колко пъти е анулирал резервацията си, какъв оборот е генерирал на мястото и дали е специален клиент.

Според Мартин Стефанов всички тези данни трудно могат да бъдат събрани от един хартиен тефтер, ето защо той вижда изключителна добавена стойност в подобен тип услуга.

Платформата цели спестяването на време - както на потребителите, така и на салоните. Снимка: BOOKERS.BG Платформата цели спестяването на време - както на потребителите, така и на салоните. Снимка: BOOKERS.BG

Платформата е разработена от самата компания, благодарение на което има по-голяма гъвкавост за допълване на нови функции и развиване на услугата според обратната връзка. Наличието на собствен IT екип дава специална свобода, категоричен е Мартин.

Той планира само две седмици след пускането на платформата компанията да започне да предлага и възможност за интегриране на склад от страна на клиентите, така че те да автоматизират част от процесите. Стефанов дава пример с боя в даден склад. Ако нейният брой намалее, системата може да разбере това и да я поръча автоматично, така че салонът да не се налага да следи всички наличности непрестанно.

„В днешно време най-ценният ресурс е това – времето“, посочва Мартин. „Един обект, който идва в платформата, реално ще получава всичко необходимо, за да може да работи. Ние се концентрираме върху намирането на клиентите, а той – върху тяхното обслужване“.

От BOOKERS. планират от март да създадат специален отдел, който ще има мисията да следи профилите на клиентите в социалните мрежи, да ги анализира, да им дава обратна връзка как да ги подобрят, а като допълнителна услуга фирмата ще може да поддържа профили във Facebook, TikTok, Instagram.

Малък, но смел бизнес

Зад BOOKERS. в момента стоят между 15 и 20 души. Голямата им работа тепърва започва. За начало се фокусират върху Пловдив и областта, а след това ще се насочат към останалата част от страната.

„Нещата се случват малко по-бързо от това, което планирахме, защото в момента сме в преговори с няколко големи компании, за да могат те да предлагат нашите услуги като външни търговци“, коментира Мартин.

Когато говори за партньори, той е категоричен, че търси доверени такива, включително и за основните телекомуникационни услуги, които фирмата използва. Той се е доверил на български телеком, защото вижда в него гарант за качество. За BOOKERS. е избрал пакетна услуга за разговори, мобилни услуги, интернет и „всичко необходимо за един бизнес“, защото осъзнава, че без тях няма как компанията му да оперира адекватно.

За момента задачата е BOOKERS. да покрие българския пазар  „Има достатъчно работа тук, за да мислим за излизане на международния пазар, но пък никога не се знае“, казва Мартин.

Като най-голямо предизвикателство в това да правиш бизнес в България, той вижда намирането на правилния екип, в който всички да се сработят. Той може би е истинската рецепта към успеха, към който се прицелва BOOKERS.

BOOKERS. е част от близо 99% от фирмите в България, които са малки или средни по размер според данни на Министерство на икономиката и индустрията [1]. Те осигуряват 75% от заетостта на пазара на труда и 65% от добавената стойност в икономиката. За Vivacom обаче хора като Мартин - със своите усилия, вдъхновяващ пример и реален принос към развитието на обществото, са истински „Бизнес великани“. Мартин е сред героите в едноименната кампания на телекома, в която участват реални представители на малкия и среден бизнес. Тъй като Vivacom приема каузата лично и наистина иска Bookers.bg, а и всички подобни бизнеси, да бъдат още по-ефективни и по-конкурентоспособни, компанията им предлага комбинирани оферти за мобилни услуги, телевизия и интернет, с които те могат да спестят до 30% от цената за телеком услуги.

[1]  Статистика за бизнеса от сайта на МИИ

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:09 | 22.02.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Финанси виж още