IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Цветното петно на „Пиротска“

„Къщата на чудесата“ приютява творческото ателие на две сестри, които от година умело управляват собствен бизнес

14:01 | 21.12.22 г.
Автор - снимка
Създател
Виктория и Теодора Райкови. Снимка: Vivacom
Виктория и Теодора Райкови. Снимка: Vivacom

„Ако преди хората харчеха средно между 50 и 80 лева, сега тази граница пада много, защото това се превръща в лукс. Но без изкуство не може да се живее, както и без растения. Хората обаче се лишават от това, както се лишават от театър, книги, от неща за душата“, коментира Теодора.

Виктория планира отново да започне да продава творбите си през международната платформа Etsy, защото финансовата криза носи нови предизвикателства пред младия бизнес.

Виктория вярва, че ако се насочат отново към онлайн продажбите в чужбина, вероятно ще оцелеят и през тази криза. По думите ѝ там ръчно направените изделия се ценят по-високо и са по-добре платени, което според нея ще се случи и в България, но отнема повече време. Продажбите в чужбина обаче са свързани с повече административни и финансови задачи за сестрите.

Виктория се занимава с изработката на пръстени и други елементи от дърво. Снимка: Vivacom Виктория се занимава с изработката на пръстени и други елементи от дърво. Снимка: Vivacom

Личното отношение

Онова, което зарежда Виктория и Теодора, са творческата им енергия и връзката с клиентите им. С усмивка разказват за най-забавните си срещи.

„Веднъж влезе симпатичен младеж с думите: Казаха ми, че тук можете да направите всичко. Нося ви едни ски, но искам да ги опаковате така, че да не личи, че са ски“, разказва Теодора. Час и половина по-късно ските са преобразени от нея в огромна кукла, с която клиентът изненадва съпругата си. „Жена му помисли, че ѝ е подарил кукла“, смее се Теодора.

„Повечето хора са много благодарни за всичко, което правим, просто нямат възможност да си позволят повече в момента“, коментира Теодора. През годините ѝ се е наложило да опакова всякакви нестандартни неща – от изсушена скумрия и меч до кученце.

Клиентите вече не са такива традиционалисти и не търсят само класиката – рози. Все по-голяма част от посетителите вече не искат опаковка в целофан, а се доверяват на творческия размах на Теодора.

Ако говорим за продажбите, преобладават такива на саксии, които комбинират няколко вида цветя, които са допълнително аранжирани. Идеята е, че се търсят по-персонализирани подаръци, каквито не могат да бъдат намерени другаде.

Виктория и Теодора ясно разбират колко важно е личното отношение и умело използват технологиите, за да споделят уникалните си творения. Неизменна част от работата им е да поддържат каналите на „Къщата на чудесата“ в социалните мрежи, за което им трябва стабилна интернет връзка.

„Ако интернетът ми не е стабилен, няма как да свърша работа“, казва Теодора. „Ако не снимаш и не се показваш, хората няма как да разберат за бизнеса ти“. Сестрите използват пакетни услуги от телеком както за служебни, така и за лични нужди, като изтъкват като особен плюс личното отношение при получаването на услугите. „Харесва ми, че не ми губят времето. Нещата стават по възможно най-бързия и удобен начин“, допълва Теодора.

„Човек при човек отива. В крайна сметка това е идеята на този бизнес“, казва Теодора. „Единственият начин да се свържеш с другите хора, е да имаш отношение, независимо какво предлагаш. То е най-важното и е нещо, което не можеш да получи навсякъде. Затова малкият бизнес трябва да оцелее“.

„Къщата на чудесата“ е част от близо 99% от фирмите в България, които са малки или средни по размер според данни на Министерство на икономиката и индустрията [1]. Те осигуряват 75% от заетостта на пазара на труда и 65% от добавената стойност в икономиката. За Vivacom обаче хора като Виктория и Теодора - със своите усилия, вдъхновяващ пример и реален принос към развитието на обществото, са истински „Бизнес великани“. Сестрите са сред героите в едноименната кампания на телекома, в която участват реални представители на малкия и среден бизнес. Тъй като Vivacom приема каузата лично и наистина иска „Къщата на чудесата“, а и всички подобни бизнеси, да бъдат още по-ефективни и по-конкурентоспособни, компанията им предлага комбинирани оферти за мобилни услуги, телевизия и интернет, с които те могат да спестят до 30% от цената за телеком услуги.

[1]  Статистика за бизнеса от сайта на МИИ

Последна актуализация: 14:01 | 21.12.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Финанси виж още