Омбудсманът Диана Ковачева ще изпрати препоръка на "Топлофикация", за да си оптимизира дружеството фактурите, които издава.
„Сметките са пълен хаос, не е спазено условието информацията да е ясна. Появяват се едни суми, чак на втора страница на сметката е реалната сума. Има и разминаване на сметките, които изчисляват топлинните счетоводители и тези, които предоставя дружеството“, разкри общественият защитник пред bTV.
Според Ковачева намалението на сметките заради падането на цената на газа е необяснимо малко. Тя напомни, че в институцията на омбудсмана жалби за сметките си от „Топлофикация“ са подали десетки граждани.
"Сумите са символични, за сметка от около 400 лева намалението е 26 лева", даде пример националният омбудсман и коментира, че "Топлофикация" - София, за разлика от другите дружества в страната, дори отказва да издаде фактури на гражданите.
Общественият защитник даде пример и с няколко сметки на граждани, които са подали оплаквания, като в началото се посочва някаква огромна сума от на 1300 лева със срок за плащане 14 септември, а на втора страница има друга сума – 400 лева.
„Това е сумата, която трябва да се плати, но не е ясно защо на първата страница е голямата сума“, посочи Ковачева.
По думите на националния омбудсман има дялово разпределение за следващия сезон, което е прогнози за това какво ще се потребява.
„Хората обаче ги плащат сега, защото мислят, че трябва да ги платят на части тези суми“, обясни общественият защитник.
Диана Ковачева е категорична, че се нарушава Директивата за енергийна ефективност, в която се казва, че „трябва всичко да бъде ясно“.
Днес омбудсманът ще присъства на изслушването на „Топлофикация - София“ в парламентарната Комисия по енергетика, за да зададе въпросите на гражданите, както и защо при драстичното намаление на природния газ за отоплителния сезон върнатите суми са символични.
преди 4 години Защото печалбата вече е разпределена(изядена) и няма връщане на зад..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар