IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

С колко ще поевтинее горивото без биодобавки?

Продължават споровете около новото облагане на колите

11:17 | 23.11.18 г. 6
<p>
	<em>Снимка: Олег Попов, Investor Media Group</em></p>

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Ако бъде осъществена идеята да не се слага биодобавка в дизела, разликата ще е само 37 лева за 1000 литра без ДДС, по данни за цените на горивата от вчера. Получават се 3,7 стотинки на литър, а с ДДС 4,4 стотинки. Това каза пред БНТ Венцислав Георгиев от Националния съюз на зърнопроизводителите.

„Масовата цена на дизела на 20 ноември беше 2,34 лева. Ако извадим добавката, цената става 2,30 лева. Възниква въпросът това ще направи ли дизела по-евтин. Аз мисля, че няма да стане“, коментира той.

Все пак, ако се случи, ще пострадат производителите на рапица и слънчоглед и преработвателите, които ще трябва да затворят временно предприятията за биодизел през зимата и да освободят част от персонала. Ще последват големи загуби, заяви Венцислав Георгиев.

Той припомни, че влагането на биодобавки в минералните горива се прави заради евродиректива, която цели 7% разнообразяване на източниците на доставки към Европа. 

Минералните горива рано или късно ще свършат и все повече доставката на петролни продукти се изпълва с политически цели, каза зърнопроизводителят.

Има разминавания в данните за замърсяването на въздуха от автомобилите в столицата, коментира пред националната телевизия Любо Георгиев от "Визия за София". Според изследване на общината най-големият пробег в града се осъществява от коли на метан и пропан-бутан. Но реалното замерване в движение през миналата година на 20 хил. автомобила показа, че две трети замърсяват.

Ние сме на една от челните позиции по смъртност заради замърсен въздух, допълни той.

В България масово се търсят коли на 5-10 години за около 3000-5000 лева, отбеляза председателят на Аоциацията на вносителите на автомобили Христо Христов.

Той смята, че няма последователност при налагане на данъците върху старите автомобили. Най-малко данък плащат товарните автомобили, а те замърсяват най-много.

По думите му европейската практика е новите автомобили, които замърсяват по-малко.

„Ние сме автоморгата на Европа, защото вратата е широко отворена.Най-накрая трябва да сложим здравето на първо място“, заяви Христов.

Според народния представител  от БСП Димитър Данчев автомобилите не са най-големият замърсител в градската  среда. "Промяната в закона и вдигането на данъка на старите автомобили не целят борба със замърсяването. Не се стимулира използването на по-екологични автомобили и средства за производство, а се натоварват най-бедните хора", каза той пред Нова телевизия. 

Депутатът добави, че ако искаме наистина да се борим със замърсения въздух, трябва да се насочим към запрашените и мръсни улици и горенето на битови отпадъци, твърди пресцентърът на БСП.

Димитър Данчев даде пример, че за нов малолитражен автомобил до 5 години и стар над 15 години хората ще плащат един и същи данък.

„Въвежда се нов коефициент за екологичност на автомобилите. Не сме открили топлата вода – в Европа от 28 държави 20 прилагат такъв екологичен компонент, целящ подобряване качеството на въздуха. Трябва да избием балканския си манталитет и да започнем да караме по-малолитражни автомобили”, отговори му депутатът от ГЕРБ Александър Иванов.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:40 | 12.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

5
rate up comment 3 rate down comment 0
bgMan
преди 5 години
Подкрепям твърденията че биогоривата и биодобавките са голяма глупост и по-голям замърсител.Поредното нещо заради което управлението на ЕС много се дискредитира и излага като крайно некомпетентно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 1 rate down comment 1
IvanTerziev
преди 5 години
"Все пак, ако се случи, ще пострадат производителите на рапица и слънчоглед и преработвателите, които ще трябва да затворят временно предприятията за биодизел през зимата и да освободят част от персонала. Ще последват големи загуби, заяви Венцислав Георгиев."Спорно е долколко е екологично самото производство на слънчоглед и рапица, след като те самите се обработват с не био нафта. А колко замърсяват самите заводи за биогориво що не спомене? В Сливо Поле ако няма вятър е една синкава мъгла, и заводът е в непосредствена близост до училище и частни домове. И защо упорито се мълчи за газовите уредби, които са много екологични? Винаги замърсяването го спрягат с възрастта на колата, което е пълна демагогия. Една нова бегачка 500 коня замърсява повече от старата Лада, дето бай Драган я изкарва 2 пъти в годината да си закара джибрите до казана.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 1
Mavi Goz
преди 5 години
И с биогоривата тече яка далавера - едни фермери пускат гуши до земята, а брюкселското зеле отчита дейност в "борбата с мръсния въздух". И така, докато некой не извади данни, че биогоривата са много по-опасни и вредите за природата са много от целата тая халтура са по-тежки, отколкото от петролните... Ама нема как - луд умора нема - като не може да помогне, поне да пречи...Сички много са се загрижили за чистия въздух, с мисъл за здравето на хората легат, с нея стават и производители и търговци... :lo:
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 3
majnata
преди 5 години
Пич *** си на село и си живей човешки !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 1
Пишман Investor
преди 5 години
А при липса на био добавки в горивата ЕС няма ли да ни дърпа ушаците за неспазване на поет ангажимент по някоя директива?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още