Фактурите на клиентите на „Топлофикация София“ през март са със средно 60% по-високи на годишна база, сочат данни на дружеството, представени пред омбудсмана Мая Манолова. По-рано днес тя се срещна с изпълнителния директор на общинското дружество Сашо Чакалски, съобщават от пресцентъра на омбудсмана.
Причината за по-високите сметки са разпоредби в Наредбата за топлоснабдяването и одобреното повишение на цената на топлинната услуга от април 2017 година (заедно с поскъпването на природния газ - б.ред.), обясняват от „Топлофикация София“.
Според Манолова с високите прогнозни сметки гражданите на София осигуряват безлихвен заем за топлофикацията – изравнителните сметки ще бъдат изчислени чак през юли, а надвзетите суми ще бъдат изплатени най-рано през август.
От пресцентъра на омбудсмана уточняват, че в институцията са получени много жалби от високите сметки за парното в София през миналия месец. В тази връзка Манолова призова дружеството да сигнализира за проблемите в нормативната база и да проявява по-голяма активност, когато са ощетени гражданите.
„Доброто управление означава своеобразно да се реагира на несправедливите практики“, заявяват от институцията.
Мая Манолова е изпратила и писмо до Министерството на енергетиката, свързано с отмяната на методиката за дяловото разпределение на топлинната енергия в сградите, която беше отменена от съда през миналата седмица. В него тя препоръчва широка обществена дискусия за промяна в нормативната база, за да бъдат защитени правата и интересите на потребителите.
Пред журналисти Теменужка Петкова вече коментира, че в енергийното министерство първо ще се запознаят с мотивите за решението и след това ще бъдат дискутирани варианти за промяна. Това трябва да стане до началото на новия отоплителен сезон, надява се още енергийният министър.