Една трета от всички жалби, получени в Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) срещу топлофикационни дружества през този отоплителен сезон, са срещу качеството на топлофикационната услуга. Общо за периода ноември 2016 г. – април 2017 г. в регулатора са постъпили 151 оплаквания от проблеми в този сектор, съобщиха от институцията.
Най-голям е броят на жалбите, свързани с топлофикациите, през февруари - 64, когато отделни части на София дни наред стояха без топлоподаване заради сериозна авария в мрежата. КЕВР започна проверка на случая.
Пред Investor.bg от регулатора уточниха, че докладът на работната група за проверката е приет и на „Топлофикация София“ няма да бъдат налагани санкции за неизпълнение на задължения към клиентите. Комисията е направила редица предписания – технически и за обезщетение на засегнатите клиенти.
В края на април служебният министър на енергетиката Николай Павлов съобщи резултатите от проверката на министерството. Според тях причината за тази голяма авария е остарялата мрежа и няма данни за токови удари в мрежата на ЧЕЗ България, за каквито имаше опасения, че са в основата на аварията.
„Топлофикация София“ е най-голямото топлофикационно дружество в България с над 440 хил. клиенти. Срещу дружеството са подадени и най-много жалби на потребители през първите три месеца на 2017 г. – 84 от общо 128 подадени оплаквания, показва още статистиката на КЕВР.
Потребителите на услугите, предоставяни от топлофикационните дружества се оплакват още и от начислените суми (19 жалби) и от дяловото разпределение (12 жалби).