В България има много добри инструменти за дигитализация, от които училищата могат да се възползват. Това заяви търговският директор на платформата Shkolo.bg Симеон Предов по повод онлайн обучението на учениците.
„Дигитализацията е дълъг процес, в него са включени много заинтересовани страни, които трябва да бъдат поетапно въведени. В България има много добри инструменти за дигитализация, от които училищата могат да се възползват", съветва той. Един от тях е платформата за обучение Shkolo.bg, която е единствената, одобрена от Министерството на образованието и науката. През миналата година в нея са работили успоредно до 100 хиляди човека.
В ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването „Смарт час”, Предов посочи, че учениците живеят повече в дигитална среда.
„Там са всичките им интереси, клипчета, социални мрежи, които използват, учителите се адаптират към тази среда и така им остава повече време да мислят как да разнообразяват преподаването с интерактивни уроци“, каза той и информира, че от 2016 г. досега над 1600 училища работят с електронния дневник на Shkolo.bg и малко над хиляда са изцяло на електронен дневник и електронен бележник.
Предов потвърди, че електронният носител значително улеснява бюрократичната и административната работа.
Той е на мнение, че така се подобрява и комуникацията между училището и родителите, тъй като информацията достига в реално време до тях.
Експертът коментира и приложението на виртуалната класна стая на компанията. Той отбеляза, че тя е интегрирана с електронния дневник, а цикълът между синхронното и асинхронното обучение е затворен в нея, така че те да се провеждат на едно и също място.
По думите му вече 170 училища са се възползвали от виртуалната класна стая.
Предов обясни, че има два варианта за използването ѝ - с месечен абонамент или чрез ваучери - предплатени минути, които училището може да използва, когато има нужда от тях.
„Цената варира в зависимост от броя на учениците”, каза Предов и поясни, че този тип услуга се финансира от бюджета на училищата, като всяко едно от тях преценява дали има възможност да я реализира.
Какви грешки бяха допуснати в дистанционното обучение през пролетта? Има ли напредък в качеството на онлайн обучението? Мотивирани ли са учениците за използват инструментите на интерактивното обучение?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на предаването “Смарт час” гледайте тук.