Преподавателите масово предпочитат да се върнат в класните стаи. Това показва анкета сред учителите на Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“.
На въпроса какъв да бъде учебният процес от 15 септември, 82% от учителите са избрали редовен учебен процес, 13% пък са за обучение в електронна среда и 6% са съгласни на хибридно обучение - редовни часове и обучение в електронна среда след тях.
На въпрос дали биха се съгласили на хибриден формат, включващ редовен учебен процес и обучение в електронна среда, респондентите са отговорили с твърдо не 55%, а 36% са споделили, че биха го направили, но ще им е много трудно.
81% от учителите не приемат родителите да могат да избират дистанционно обучение при редовен учебен процес за своите деца. А 15% отговарят, че родителите трябва да избират, защото така е демократично.
На въпроса дали смятат, че организирането на редовен учебен процес от 15 септември носи риск за здравето на учители и ученици 67% от учителите смятат, че има известен риск. 9% смятат, че рискът е голям и няма да започнат работа. Но 23% вярват, че училището е сигурна среда.
По повод на варианта, в който да няма допълнителни плащания с цел осигуряване финансово дейностите за превенция и интервенция от коронавируса, 89% категорично не приемат тази хипотеза, а 9% са съгласни да дарят допълнителните си плащания за тази цел.
Във връзка с някои родителски предложения учителите да работят редовно, а след това да преподават втори път материала в електронна среда, 85% от учителите са готови да протестират със законови средства. Само 12% от учителите са съгласни да работят над нормата, без заплащане, за да осигурят електронно обучение на своите ученици.
58% от учителите пък не са съгласни да има камера със звук в класната стая, за да могат учениците и родителите да ги виждат, за да се обучават в електронна среда в домашни условия, чрез виртуалната класна стая в учебния час , по време на редовния учебен процес. 41% са съгласни на този вариант.
Позицията на Синдикат „Образование“ за началото на учебната година е непроменена и е за организация на редовен учебен процес, с повишени мерки за сигурност. Рамката от правила, която изработва МОН е на финалната права и всяко училище вече работи по аварийни планове, при заразен ученик или служител. Работи се за превенция на конфликтните точки, при среща на повече ученици и персонал, заниманията по интереси и компилацията между образователни институции, във връзка с заложените учебни и проектни дейности.
След започване на учебната година, динамиката на новата среда и усещанията за сигурност и опасност ще влияят на решенията.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
22 млн. евро "зелени" средства в израелски оръжейни компании: войната като устойчива инвестиция
Служители на американски ресторант използваха ChatGPT, за да...инсценират обир
Зодиите, които остават спокойни в кризисни ситуации
Европейският Eurofighter може скоро да лети за Бангладеш