IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Христо Алексиев: Турският корабособственик се интересува само от застраховката

Специализирана в спасяване компания има готовност да действа след разпореждане от корабособственика

15:44 | 10.10.21 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Заседналият кораб Vera Su. Снимка: БГНЕС</p>

Заседналият кораб Vera Su. Снимка: БГНЕС

Корабособственикът на Vera SU умишлено не предприема  адекватни действия по спасяването на кораба и неговия товар и го води към затопяване, с идеята да получи сумите от застраховката. Това каза днес във Варна министърът на транспорта  Христо Алексиев. Той се срещна с представители на салвидж компания (специализирана по спасяване – бел. р.), застрахователя на кораба и застрахователя на товара, информира пресцентърът на транспортното министерство. 

От салвидж компанията са обяснили, че имат готовност и  гарантират бързото разрешаване на ситуацията, но до момента не са получили възлагане на операция от страна на  корабособственика.

Компаниите „Смит салвидж“ и „Мултрашип“ са сред най-добрите оператори в света по спасяването на кораби, с много висок репутационен рейтинг. Според тях съвкупността от фактори – липсата на адекватни действия от страна на корабособственика и лошите атмосферни условия, могат да отложат акцията.

Христо Алексиев ги е информирал за евакуацията на екипажа и източването на горивото и смазочните материали, с което рискът от разлив в Черно море е ограничен.

В момента се предприемат действия за безопасно разтоварване на карбамида.

Пред застрахователите той е поставил въпроса за пълното възстановяване на разходите, направени от българската държава до момента и бъдещите такива.

Застрахователите на товара са споделили притеснението си от разнопосочните сигнали на корабособственика. Според  Алексиев това може да се интерпретира като изкуствено забавяне на спасяването с цел приходи от застраховка.

Утре специалисите ще огледат кораба и ще предложат по-нататъшните стъпки по спасителната акция. След огледа ще започне извозване на останалите опасни материали – остатъчното гориво и акумулатори.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:06 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

3
rate up comment 0 rate down comment 1
bgMan
преди 3 години
Няма ли начин държавата да ги съди?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 3
Стоян Петров
преди 3 години
България пък цели да качи наш екипаж на кораба. Така той става собственост на българската държава. Същите ориенталски мyрафети, като туркият собственик.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 2
mrynmryn
преди 3 години
Не съм застраховател или юрист, но това не е ли измама? Как собственика, ще докаже, че нарочно не са забили съда там?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още