Моделът "ол инклузив" не е изчерпан за българския туризъм и продължава да привлича туристи. Той все още носи добри приходи на хотелиерите. Това обявиха специалисти и представители на бизнеса, след като по-рано стана ясно, че Турция обмисля да категоризира "ол инклузив" услугите, които предлага на гостите си.
„Тази система е изгодна за туриста, за хотелиерите и за туроператорите, които пълнят самолетите и хотелите, с които са сключили договори. Единствено не е изгодна за дребните търговци, които предлагат допълнителни услуги и стоки в курортите. Системата "ол инклузив" винаги може да се подобри“, коментира пред БНТ проф. Стоян Маринов, член на Управителния съвет на Варненската туристическа камара.
От 50 години работи тази система в България, въведена е за първи път в курорта "Русалка", припомни той.
Според него има качествено предлагане на услугата, но и хотели, които не са проектирани за нея - например с много легла, малък басейн и без площадки за анимация.
Той одобрява идеята на Турция за категоризиране на услугата и така в зависимост от заплатената сума туристът ще ползва определен брой храни и напитки. Експертът препоръча на туристите да се ориентират по цената.
Експерти коментират, че тази практика увеличава работните места в хотелите, а туристите от Европа гледат на България именно като "ол инклузив" дестинация.
„Смятам, че е редно в отделните категории хотели и места за настаняване, храната, която се предлага под формата на "ол инклузив", да отговаря на качеството, което се предлага като настаняване. Това несъответствие води до най-много оплаквания сред туристите“, коментира министърът на туризма Николина Ангелкова. По думите ѝ темата ще бъде дискутирана и вероятно ще доведе до промени в нормативната уредба.
Хотелиери са мнение, че ако "олинклузив"-ът отпадне напълно в България, ще трябва да се наемат по-подготвени кадри.