Изоставени с години кораби спъват работата на пристанищата, заяви пред в. „Черно море” к.д.п. Богдан Богданов, председател на Българската морска камара (БМК). Трупат се и загуби, защото заетите кейове не могат да се използват за други дейности.
Сега след арест с години са изоставени например корабите „Анатолий Колесов” и „Део Джоланти”, които стоят повече от 5 години във варненски кораборемонтен завод, защото собствениците не са платили за ремонта им.
Други два кораба - „Амсел” и „Тамор”, също са арестувани и не се знае колко време ще останат. (Бел. ред. - след година престой украинските моряци от „Амсел” се върнаха по родните си места без заплати.) В Бургас също в момента има арестувани два кораба.
Често арестуваните кораби остават с екипаж под критичния минимум, а понякога и без екипаж (като „Амсел”). Това крие сериозни рискове.
Богданов обмисля изход от проблема като прави аналог с изваждането на потънало имущество в морето. Той предлага, когато корабът е изоставен, да има разумен срок, в който собственикът да обяви своите намерения. Ако не направи това, идеята е корабът да бъде продаден и така да се покрият финансовите претенции към него.
БМК е готова да предложи изменение в Кодекса за търговско корабоплаване, допълни нейният председател.
Камарата е обсъдила с представители на Апелативен съд – Варна проблемите при опитите да бъдат арестувани кораби за неплатени задължения. Постигнато е решение за бърза процедура за достъп на съдиите до базата данни на ДП „Пристанищна инфраструктура”.
преди 6 години че сега няма ли такъв закон ?Буда да се задейства!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар