От началото на летния туристически сезон Комисията за защита на потребителите /КЗП/ е съставила 115-120 акта за нарушения, но те не са повече в сравнение с предишни години.
Това съобщи пред БТА председателят на комисията Димитър Маргаритов, който снощи присъства на откриването на новия термален комплекс в курорта "Св.Св.Константин и Елена", в който са инвестирани 6 милиона евро.
Той посочи, че най-честите нарушения са свързани с разминаване между обещаното и полученото на място, т.е. липсват определени услуги. По думите му, чрез предлагане на нещо допълнително търговците успяват да компенсират потребителите. Има и по-дребни нарушения, свързани с липса на някои задължителни реквизити, които законът изисква, но които не са в състояние да провалят почивката на туристите, заяви Маргаритов.
По думите му потребителите на туристическия продукт стават все по-активни. Същевременно Маргаритов уточни, че това не означава, че нарушенията са повече. Според него хората вече познават правата си и знаят, че има институции, които могат да реагират, когато има някакъв проблем. Маргаритов каза още, че комисията получава повече жалби от български туристи. Сигналите от тях постъпват в комисията основно чрез сайта ѝ и виртуалните приемни.
Маргаритов обясни, че комисията е извършила почти 2000 проверки, като част от тях са съвместни с други институции. Според него търговците си дават сметка, че качеството на туристическия продукт трябва да бъде високо от началото до края на сезона, за да може да се очаква и през следващите години повишаващ се интерес към Черноморието ни.
Той обобщи, че като цяло се отчита спокоен летен туристически сезон и допълни, че не се наблюдават повече нарушения или някакви сериозни проблеми по време на сезона.